NUFFNANG

FOLLOW ME

Menu Raya yang SAMA !

Friday, July 15, 2016 0 Comments A+ a-



Dah 9 tahun menu raya aku masak sendiri
Aku bukan chef
Aku belasah je
Mak aku pandai masak
tapi aku takde amik inisiatif nak belajar dengan mak
sebab mak aku masak jenis campak sukati dia
Bila aku tanya
Mak, garam banyak mana
" secukup rasa"
hahahah kau rasa??

So aku belajar masak ikut style mak aku
aku cuma print resepi, nak tengok bahan apa yang perlu, 
kalau susah susah nau nak cari barang dia, aku ikut suka aku lah nak letak apa. 
As mak aku salu ajar "IKUT SUKA KAU LA...." "SECUKUP RASA" nak rasa cemana dah kalau tak try lagi hahahahahaha adoiyaiiiiiii aku suka masak lauk je, kuih kuih ni boleh la tapi salu GAGAL. 

GAGAL sekali tak bermakna GAGAL SELAMANYA wakakaka Usaha tangga kejayaan !
"ikut rasa kau lah"

Tiap tahun aku masak
Rendang Ayam
Kuah Kacang
Lodeh
Lengkong
Nasi Impit
Rendang daging sumpah tak reti, masih belajar

haha, tapi takat nak masak lauk makan sendir eceeeeee pejam mata je babe
Mihun goreng
Nasi goreng
Kuew Tiow Goreng
Maggi goreng 
Mee bandung
Mihun sup
Mee kari
Semua tu kacanggggg je

haha ehhhhhhhhh boleh buka kedai kot aku?
kahkahkahkah

hahah !