NUFFNANG

FOLLOW ME

Ramadhan datang lagi

Sunday, June 05, 2016 1 Comments A+ a-

Bismillah,

Assalamualaikum

Assalamualaikum w.m.t.

Saya dgn rendah diri, ingin memohon ampun dan maaf segala kesilapan dan kesalahan, keterlanjuran gurauan, mungkin ada terkecil hati, terlajak bicara, terambil dn termakan... dan jika ada hutang nyatakan mngkin saya terlupa ...sejujurnya ampun kan saya...saya halalkan dan saya ampun segalanya....
Selamat menyambut Ramadhan ALmubarak / Ramadhan Kareem.

Daripada saya Azura & keluarga 😍😍

*CARA SAMBUT RAMADAN*

Dari ustazah Norhafizah di IKIM.

● *Bila Ramadhan tiba sambutlah dgn sujud syukur...tanda terima kasih pada Allah kerana memilih kita utk terus beribadah dibulan yg mulia ini*

● Bila bertemu dgn ahli keluarga, sanak saudara, sahabat handai @ sesiapa sahaja ucapkanlah *"Ramadhan Kareem*" dan org yg mendengar menjawab  *"Allahu Akram"*
Maksudnya *"Ramadhan Mulia"* dan jawapannya *" Allah lebih Mulia"*

● Sambutlah Ramadhan ini dgn *wajah yg berseri-seri* tanda kegembiraan yg tidak terhingga dan berazam utk mendekatkan diri kpd Allah dgn selalu berbicara dgn Allah walau dlm hati.
Contohnya...Ya Allah aku berpuasa ya Allah ... terimalah puasaku ini...aku berpuasa hanya untukMu Ya Allah.

● Hiaslah rumah kita sebaik-baiknya dgn bersih dan cantik kerana terlalu byk rahmat yg Allah hendak berikan di bulan yg mulia ini.

● Moga Ramadan ini lebih baik dari Ramadan yg telah lalu dan hiasilah diri dengan *AMALAN* dan *TAQWA*

*Ramadan Kareem utk sahabat semua*

*Maaf Zahir Batin*

👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Hari ini hari terakhir sebelum kita bertemu bulan Ramadhan..
إن شاء الله..
Manfaatkan waktu barakah ini dan seterusnya untuk berdoa sebanyaknya, memohon keampunan dari Allah atas dosa-dosa kita yang bertimbun, dan memohon agar kita dipertemukan Ramadhan dalam keadaan penuh bersedia..
إن شاء الله..
آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ.
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم..