NUFFNANG

FOLLOW ME

Nak jujur dengan diri sendiri pun susah

Wednesday, June 08, 2016 0 Comments A+ a-


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ.

Topik Malam ni KEJUJURAN. 
Perkara pokok adalah jujur.
Jika dengan diri sendiri pun tak boleh nak jujur, bagaimana nanti dengan perkara lain yang lebih besar?

Contoh pada diri, tipulah kalau tak rasa tertipu.  tipulah kalau tak rasa penat . Tipulah kalau tak rasa tertekan, tipulah kalau tak rasa sakit hati. Kenap semua perasaan yang tak.best je ek. Kalau kita gembira mostly kita takkan sorok. Ada tu belum sampai waktunya dikongsi sudah dikongsi, yelah ! Rasa happy mana boleh nak tahan tahan kan? Jam jam tu gak nak share ! Haha  normal la manusia.  Cumanya bila rasa tak best dan terkilan, kalau aku lah, aku fikir lapan juta Kali nak share atau tidak? Perlu ke?  bimbang posting lain pemahaman lain haha .
Ada sebab bila orang share info dan dia kata ini  PNC tau oi. Private and Confidential. Maknanya sulit aka rahsia .  Dah bagitau ni itu PNC. Dia yo yo oooo jer berjanji ok daku faham. Sekian sekian... Huh. ,
Kisahnya jumpa temah, hoii temah, ni ada info. Jangan bagitau apek ye oi PNC nieh... Temah pun berjanji siap buat angkat sumpah jari gebu dia. . Apek otw balik jumpa hulk hogan. Oi hulk mu joingg dokk XXX. ? Ni ado info sket deh. Tapi mung kene rahsiaa la. Matiii aku kalu lepahh Info ni. Maka si hulk kata ok bereh bohh. Mu caye ke aku. Dop citer sapo2 . ✌✌ katanyaaaa lah !! Hulk hogan smpai kedai minum jumpa Kak bedah laksa. Oiii Kak! Ni ha tadi apek kabo ada berita sket sal business XXX hok mu joingg dulu. Oklaa alhamdullilah. Apek.Tok kasi Ku kabor ke sapo2 info die. Tpi okla. Haha senyum deh.
Nampak tak flow MULUT MURAI. ? mulut apa? MULUT MURAI. ITU sekadar contoh. Sorang kepochi info sorang kepochi dengan HINT. manusia ni walau dapat hint baekkk dia TETAP nak dgr INFO. hint2 ni PEBARANGGG ! 
Sebab ITU dalam beberapa perkara, diam adalag lebih baik. . Kadang2 menyakitkan hati.bila dah berjanji bagai but info still leak. Pedih Sedih stress. Pastu pakat tambah sambal sotong bagi sedap rasa..well people camtu lah !  whatev it is.. Aku x perlukan orang plastik dan tak suka plastik.
.toksah skodeng3 blog aku. Haha  tak hingin nak citer sal kau lah. 
BTW, harapan masih menggunung..inshaAllah janji Allah pasti. Ujian yang.sedikit mematangkan kita. No.worries be happy. Just follow the flow ya. 
-Azura-

Bila aku menulis keluar icon pelik pelik maknanya aku blogger via HP hahah