NUFFNANG

FOLLOW ME

Formula REDHA : BERSYUKUR

Friday, June 17, 2016 0 Comments A+ a-



Bismillah,

Ramai orang kata, takpelah, kita lihat jer apa nak jadi.. 
Malas nak ambil tahu..
Taknak Fikir
Serah pada ALLAH
Bla Bla Bla Bla

Tapi bila 'kok' tu update, ramai yang serang hendap, adakalanya lupa kita ni semua di Bulan Ramadhan, dimana kita perlu mejaga setiap bait percakapan kita. Keluar maki hamun, tuduhan (walaupun kita rasa ianya benar) jangan lah keluarkan, sekurang kurangnya hormatlah kita 'di bulan ini'. Walaupun Yes, kau tak pura pura, membalas komen ikut style diri kau sendiri. huhu Orang yang baca pun dapat impact. ;p

Memang mudah kita cakap AKU REDHA, but adakah ianya YES dan BENAR BENAR Redha tu? 
Tengok sahajalah semalam, berjela maki hamun. Sebab itu, aku ambil pendekatan DIAM. Diam itu lebih baik dan sangat baik. ;p Tak perlu kita nak berkata dan menuduh benda tak pasti sedangkan dalam hati kita turut terselit1% BERHARAP. Serah segalanya pada ALLAH. Lebih baik dari kita mengomel bantai memaki semua. Tak dapat apa apa. Bahkan pahala puasa juga berkurang, letih je kan? :p

Aku berpegang janji ALLAH, jika ianya MILIKKU, ianya TETAP akan jadi MILIKKU. Jika bukan aku redha. Tak guna aku push sana push sini.. 

Berbaliklah semula SEMUA HAK MILIK ALLAH. :)
Insha'ALLAH kau tenang.