NUFFNANG

FOLLOW ME

CABARAN MENULIS BLOG 10 HARI_Day 6_Rakan & Persabahatan

Wednesday, March 23, 2016 0 Comments A+ a-


Bismillah, Assalamualaikum !
Kembali menulis ni hehehe...

Hari ini tajuk best jugaklah, actually masa POST cabaran menulis ni, tajuk yang aku buat semua datang terus je takde fikir-fikir pun hahah itu nak menunjukkan kepala otak kau berfungsi dengan baik kahkahkah :p

Rakan dan Persabahatan, Hewwwww skop nya amat luas.
Since baby dah ada kawan gitew.
Sekolah tadika makan aku pun dapat ramai kawan hahah rakan main main kekekkeke ... :p
Sekolah rendah pun dapat ramai kawan main hakhak Nakal aku ni dulu, bapak antar soh g skola aku main lebih. Tu pasal x berapa nak pandai la bijak tu ada la jugek ahahaha... Sekolah rendah aku punya kawan.. Elmi Nadia dan Sufarizan, hadoiiiiiii rindu banget deh sama kalian, kalau la kallian dapat cari FB aku, baca blog aku, contact la aku balik oi,. Since aku kena tuka sekolah kat Bangi, lost contact dengan korang. Elmi, rambut panjang kau aku rindu hahah Sufarizan lak rambut pendek macam tomboy aku rambut tetengah kekeke. kita ni comel je kawan dulu dulu, main tepi tangga kedai kahkahkah.. layan dingdang dengan tora. wkekekeke..

Sekolah menengah huuuuuu mulalah ada abang angkat la bagai, aku memang ada abang angkat yang memang rapat dengan mak abah aku nama dia abang khalid. Dia tu sakit...... dulu aku belajar masak pun sebab abang angkat aku ni la hahah ..... :) Mana ya abang khalid sekarang. Rindu plak loghat Ganu abg yang pekat melekat tu.. huhu Kita minat dan suka tgk abg khalid bawa TZM hahahha machooooo gitewwww.. Phewwwww.. haksss Oh Rakan melepak dan menghabiskan burger niaga bapak dia AMANI. haaaaaa ni kawan baik aku masa sekolah menengah. Rumah dia tepi jalan jer.. bapak dia jenis niaga burger malam malam. hahhaah So siang siang balik sekolah acah acah nak buat kerja sekolah lepak la rumah amani neh. Masak bege makan bege wakakkakaka. Soryyla pakcik Amani yang bagi saya makan bege banyak banyak hahah :) Rindunya aku...... Skang ko dah anak 3 kot.. Ekin ! Ekin Bandar Baru Bangi, ni pun kawan baik aku anak kawan bapak aku, antara kawan aku yang bapak aku percaya untuk aku ngulor hahha Ekin ni pandai masak kau.. Nak makan ape.. minta jer, Mak dia sangat baik, ayah dia lagi la soft spoken. Anak dia si Ekin ni macam jantan sket perangai ala ala tomboy gitew .. kalau aku jalan dengan dia, acah acah ayu la aku hahahahahhaa LOL. Arwah Iela, ni kira macam BFF sekolah menengah aku, mula mula dia pindah masuk sekolah aku dan duduk kelas aku, aku ingat dia ni KEREK lah sebab macam cun jer, dan Eila memang stylo mylo girl, idaman lelaki dan abam abam senior hahahhahhahaha Bila jalan dengan Eila terasa la kau gorjes hekhekhek. Aku selalu lepak rumah Eila , Eila gak ajar aku lepak naik motor... Dan dengan arwah Eila ni laaaa  aku jatuh motor ala superman. hahahhaa Gilo la weiiiiiiii nak tunjuk Otai ke Petai aku pun tak faham la minah neh..... ahahahhaha Boleh kau break dekat pasir depan kedai, malu la oi abang abang tengah minum terkujat tgk dua awek motor EX5 tergolek terebang hahahahahha Dushhhh laju laju aku bangun g lepak taman permainan. hhahahaha lutut injured baiiiiii.. siku koyak. hahahah sakit ohhhh !! :) antara kenangan aku dengan arwah Eila, sampai skang parut kat lutut aku masih ada. Bila tgk aku ingat tragedy superman depan kedai kopi. RIndu kat Kau. Al-Fatihah dari aku hadiah untuk kau Eila. Walaupun ramai cakap kau jahat, hanya orang yang kenal kau, kawan dengan kau tau kau macam mana. Bila kawan kau susah, kau orang  pertama yang datang, aku as kawan kau, aku sangat sangat mengenali kau.. Even mulut kau memang boleh buat orang SENTAP !! hahah !! :) miss u babe xoxo ! Sorang lagi kawan aku Liyana, pun dah dijemput penciptanya, dia kena buatan orang, wallahualam, aku pun terkejut dapat berita arwah liyana, da lama lost contact dengan dia lepas aku kawin. Liyana ni cun. Muka dia ala ala pelakon Rani Mukherjee haha.. serius menjadi kegilaan ramai. :) Hmmm Liyana Liyana, team awek kita, Aku, Yana, Alin Jue ... RINDU KALIAN ♥ Al Fatihah ......

Sukan dan Temui Banyak KAWAN ♥ 

 Bila bersukan, seriusly aku dapat banyak kawan. Sukan ape je aku main kan? Of koz la Tenpin Boling. Ada team, ada musuh hahha (tak leh bla) Ada peminat, pemuji pengeji semua adalah hoiiiiii :p Nama disebut merata, maklumla spinner wanita yang tak hebat mana kikiki .......:p hahahah poyos jer lebih extra, Bila main SUKUM (Sukan Universiti Semalaysia) jumpa banyak kawan seantero Malaysia. Best sangat kiki dapat BFF pun sebab main boling, Husband pun paksa main boling menangis² kena paksa main boling nyorok belakang tiang hahaha .. seriusly best, cuma bila ramai ni, banyak la mulut² yang sembang kencang acah menang haha... malas cerita lam biarkanlah dalam hati aku. :) Apa yang aku leh HIGHLIGHT kat sini, SUKAN ni Eratkan UKHUWAH :) Cuma bagaimana cara kau bawa diri dalam relationship tu, Kau nak eksyen ke kau nak rendah diri ke kau punya pasal la labu....Dapat kenal pemain Malaysia, Pemain Negeri huuuuuuuuu BEST GILORR. Dapat pengalaman wakil Negeri Sembilan pun dah RASA BEST sangat ! Pengalaman best jugak dapat kawan baru lagi, Epul, Kak Nora AYumi, semua geng sekepala Gila Karok Tak lepas Mbahahaha :p Rindu gila wehhhhhh :)

ALAM MAYA FRENZ

Macam mana yang aku nak cerita, aku mula kenal ALAM MAYA sebenarnya tahun 2013. Aku mula kenal si ASUKA gila ( Penipu ahha) hoiiii tak baik marah², dari situ aku kenal Atiey Comel. huhu. Dan dari situ semuanya bermula. Sehinggalah penamatnya kini aku ada TEAM JSBB .♥ Syukur Ya ALLAH. Kalau tiada permulaan, mana kan ada Pengakhiran. Insha'ALLAH pengakhiran yang baik baik akan datang. Alam MAYA yang sebenar? maksudnya?? :) Dunia MAYA ni penuh lakonan, kau boleh jadi sebaik baik manusia dan kau boleh jadi sejahat jahat manusia. TRUST me..Ada rakan maya aku yang memang terus jadi rakan baik aku sampai sekarang, dan ada orang alam maya ( aku tak sebut akwan, sebab x jadi kawan aku pun) membenci aku tanpa aku tahu punca , ada yang mengutuk , menghina aku tanpa aku tahu kenapa. Ada yang mula menilai aku tanpa cuba nak kenal aku, tapi ada yang benar benar hargai persabahatan itu, aku tatau la mahkluk ni datang dari mana. Nak aku sebutkan nama? hehehe Jum kenal mereka yang aku hanya kenal dari alam maya.. tapi aku rasa dekat di hati :)

Izwan - Ni selalu gelar diri dia NUBIS KUBIS pengutipp botol tegar. haha setiap kali ada task JSBB dia akan muncul pada waktu yang tepat :) Thanx alot's. Bila ada isu yang buat i kecik hati ke ape ke, dia PM personal anto text text soh sabau ahhaha and SANGAT SANGAT berfikiran POSITIVE tahap MAX. :) Untung ada kawan macam ni.

Fariq dan Liyana - Wooooo ni makhluk aku tatau la muncul dari mana tetiba jadi akrab. haha Dia ni nak kata ahli Kaching asal tak jugak, hanya menumpang teduh jer kiki.. Ni la ALLAH da susun indah. He is nice guy, pemalu hahah ontah Ya ke Tak tapi masa meet em' masa meeting 1st JSBB memang la pemalu nampaknya hahahahah aku je macam hape tak malu hoi ! kihkih...Rajin PA aku ni, rajin USAHA dan REDHA tu aku nampak dalam diri dia. sedangkan kepala otak serabut nak bayar itu ini, dengan hutang dgn kengkawan yang bertingkek² sebab business XXXX dulu dulu yew. Bertabahlah yeww kikiSelalu muncul time perlu. :) penasihat yang baik, pendengar yang baik, juga kadang kadang sedikit sawan. ahahahah Stalker yang berjaya jugak nih..... :p, Liyana plak sangat ramah. tak kenal sangat dan baru je kenal but terasa dah lama kenal. Sangat happy go lucky and sedikit gila hahahahah baru la kena mix and match husb and wifey . kiki Semoga kalian kekal bahagia yaaaaaaaa

Kecik and DIDI - This one NO DOUBT my BFF maya Frenz. Susah Senang selalu ada. Bila sedih macam Risau gila, bila sakit lagi la sedih jugak....... selalu Text tanya ok ke kau ok ke... macam mana .. haha Thanx. Aku tak nak review lelebih pasal korang sebab aku tau hati korang macam mana. :) Thanks sebab kadang kadang susah payah datang amik aku bawa aku anta aku ahahha :) xoxo

Thinakaran & Zaid  - This both guy are awesome.Sangat sangat appreciate kita ni as kawan. Suka PM tepi nak tanya kita ni ok ke tak ke....... Mummy ok ke..  huhu.. orang yang suka sembang direct dengan kita ni kadang kadang jenis memerhati je... Bila ada something is not rite dia akan tanya kita personally. Thanx ya. Tatau nak review apa kat hangpa tapi hangpa dok dalam hati ku :)

Habang Reza - Ni ofkozzzzzzz la namapun habang, Habang port luah segala rasa hati sedih gembira tak faham blur kekekek.. Always there for me :) ♥ xoxo

Alam Maya FREN ni pelbagai jenis dan rupa. hati Hati je lah ye.... Aku dapat banyak sangat pengalaman dengan alam maya ni. Terlalu banyak pengalaman dan pengajaran yang aku belajar -

Nak tulis panjang lagi, tapi nantila sambung ahahhaha XOXO !!