FOLLOW ME

March 21, 2016

CABARAN MENULIS BLOG 10 HARI_Day 4 _Bebas


Bismillah, 
Hai !! hari ni agak lambat update sebab busy dengan kerja. :) Kita selesaikan dulu apa yang patut kan. Lagipun, satu hari ada 24 jam. haha sekarang jam 4.30 petang. Nak rileks minda sat, dari tadi buat kerja non stop. Siapkan perkara perkara untuk meeting besar esok. Dari tempahan makanan sampailah ke sesi  ambil minit esok. Matilanakkk!! ;p

Gambar tu, ada kaitan ke?
Kadang-kadang bila kita ni terlalu nak jaga hati orang, hati sendiri terabai. pernah tak rasa? Pernah tak lalui? Pernah tak hadap? Kita berpura pura seronok dan happy dengan orang sekeliling kita, sedangkan hati kita? Kadang kadang orang berbuat baik dengan kita semuanya bersebab. Ada orang yang tidak kisahpun apa yang orang lain lalui asalkan hajat tercapai. :) Trust me... WUJUD orang seperti ini sekeliling kita. Kau sakitkah? Kau ok kah? Kau Kau Kau Kau kah ?? Orang yang benar benar hargai relationship je akan mula bagi tanda soal yang banyak bila sesuatu seperti tidak betul. Kalau orang yang hanya nak guna kau untuk sesuatu kepentingan peribadi, kau sakit ke kau ok ke ko ke kau tanggungla sendiri. hehe :) 

KEPERCAYAAN 

Daripada 100% aku letakkan sekarang umpana senipis kulit bawang. 0.01% pun sukar aku nak percaya. Kadang kadang aku terlalu rindukan hidup aku sebelum aku jejak tahun 2013. Sebelum tu, even hidup ada hutang, aku tiada stress tidak perlu aku fikirkan permasalahan orang lain. Hikmah nya aku dapat ramai kawan dan hikmahnya yang terbesar dan yang tersembunyi adalah aku dapat ukur sikap aku sendiri nilai diri aku sendiri, dan insha'ALLAH berkat tragedy 2013 dan macam macam tragedy besar happen in my life insha'ALLAH insha'ALLAH ada sesuatu yang besar bakal berlaku dan menukarkan gaya hidup aku 300% . Sebab tu ALLAH kata kau diuji sebab kau mampu dan layak diuji. Jangan lah mengeluh lagi. ini yang aku  kata HIKMAH atas HIKMAH. Allah bagi ujian pada aku, dari situ aku dapat nilai mana satu kawan mana satu sahabat siapa yang jujur siapa yang tidak. Wallahualam. Moga aku senantiasa dikelilingi insan yang baik baik belaka hendaknya......... :) Allahumma Aamiin..

DA SEDIA NAK BERHENTI KE? 

 Insha'ALLAH semuanya dengan izin ALLAH. Nak bangunkan macam macam perkara dan buat banyak amal. More to sedekah jariah. hehe TAzabarNyaaaaaaaa :) hari ini mode SI lain pulak, agak jarang dia sent Wish morning to leader havoc dia ni. hahahah :) Hoiiiiiii macam mana boleh terjebak jadi leader ni? haha Entahlah asalnya niat aku nak kongsi sket2 je rezeki ni, tapi entahla. Orang dok panggil mummy mummy mummy haihhh rasa tua banget deh hahahaha... :p Aku wat keje ni dengan PA aku so far tiada apa apa upah pun. Niat kami nak smoothkan semuanya. UPAH besar kami akan datang bila semua dah selesai. takde dapat imbuhan awal ye NO NO NO :) Insha'ALLAH Aamiin, permudahkanlah Ya ALLAH. 

LEADER VOTING 

 Actually kalau kita BOSS, tapi buat keputusan based oN VOTING, mean anda tak bersedia lagi memikul tanggungjawab atas keputusan anda. hehe..... Contoh, malam ni nak bowl kat mana? UNDI please. hehe Anda lom layak bergelar ketua. :) Sebab apabila sesuatu happen, anda akan jawab itu keputusan RAMAI bukan AKU. :) Sebab tu aku tak suka buat UNDIAN. Apa aku nak buat, aku plan, aku pk dan aku buat. :) 

Aku nak layan hati lah. Seriusly penat melayan kerenah manusia. HEHEHE :)
TBC PART 5 plak. hari ni BEBAS so memang BEBAS gila menulis. Wakakakaka 

Thanx reader.
It so, It so !! CUWICU 


0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design