NUFFNANG

FOLLOW ME

Aku Dah Lama Tak SOLAT

Tuesday, December 22, 2015 1 Comments A+ a-


Allahu, penulisan yang sangat terkesan :)

sampai selepas Maghrib, sebab taknak jumpa azan Maghrib kat umah orang... Nanti serba salah...
Tak solat, rasa malu...
Nak solat, rasa menipu... Sebab kat umah sendiri tak solat...
Kita nampak kawan2 kat pejabat pegi surau, tapi kita buat tak hirau... Bukan tak boleh pegi... Tapi entahlah... Tiba-tiba kita tengok sejadah kat umah, terdetik dlm hati... Lama aku tak guna kau...
Nak solat, rasa malu sgt dgn ALLaH...
Hati nak, tapi entahlah... Malu ada, serba salah ada... Semua serba tak kena...
Sebenarnya, kalau kita tetiba ada rasa malu kat Tuhan, ada rasa serba salah kat Tuhan, tu tandanya ALLaH rindu... ALLaH tengah tunggu... ALLaH seru kita suruh jumpa DIA... ALLaH rindu nak tengok muka kita sujud kepadaNya...
Waktu ni iman kita kena jentik... dan waktu tu jugak Syaitan menggelitik... Dia akan cuba sedaya upaya utk kita hilangkan rasa malu dan serba salah tu... Tu yg bila kita tak jadi solat, tandanya Syaitan menang dah...
Tapi ALLaH tak berubah... DIA masih rindu... DIA masih tunggu... DIA tunggu bila kita nak solat... Bila kita nak taubat... Dlm masa yg sama, ALLaH masih bagi rezeki kat kita... ALLaH masih kesian kat kita walaupun kita tak sudi nak jumpa DIA...
Sayangkan ALLaH kat kita?

Credit To Puan : 
NurulHuda Aziz ( FB)

1 comments:

Write comments
Yana Libra
AUTHOR
December 22, 2015 at 9:36 AM delete

syukurlah ada perasaan camtuu..sikit2 lama2 insyaAllah akan konsisten kan? :)

Reply
avatar