FOLLOW ME

October 10, 2015

Trusted




Bismillah, 

Hari ini nak berceloteh tentang kepercayaan.
Sekali kepercyaaan itu dkhianti, maka berakhirlah segalanya. wahhhhhh hahahah Dah macam putus kasih pulak eh. haha ok takde kaitan pun :p 

I cuma nak bising sikitla pasal kepercayaan ni, Bila kita dapat satu satu berita, of coz la kita happy dan kita akan share with people yang kita trusted. Contoh conversation yang BIASA kita dengar..

 A : oiiiiiiii B ! A ada bagitau aku, anak si Joyah dah mengandung oiiiiiiiiiiii tapi jangan cakap sape sape tau? Dia cakap kat aku jer tadi........

B : ye la A oiiiiii mengandung?? bagus bagus bagus laaaaaa bila pulak kawennya? idokla teman tahu.....tapi jangan kome riso la ye.... aku ni TRUSTED. ape ko citer abis situ, situ jer.... Moh ler balik masak. 

C : Salam B, ko ada dengor citer tak? Anak si Joyah dah mengandung? Aku tahu dari E tapi ko jangan CAKAP SESAPA plak eh.....

D : eh C, aku tau dah citer tu, si A bagitau aku...... bla bla bla bla..... ko jangan cakap sesapa plak yang A bagitau aku bla bla bla, mati mak nak.......

Maka cerita anak si Joyah mengandung terus terus menjadi buah mulut orang dari A smpaila ke Z dengan tagline "Jangan Cakap Orang lain tau" 

FIkirla sendiri.......

Honestly saya KECEWA dengan beberapa perkara yang berlaku. Saya kongsikan good news with 3 peoples. Tapi ada pulak pi buat hebahan . Yes, benda ni happen dan mengajar diri aku sendiri. Yang mana aku yang punya salah pada awalnya pi kongsi berita dengan orang  yang belum tentu boleh kita percaya pun..So lepas ni, i won't shared any info. Tired already.

Kita kongsi pun jadi satu BEBAN
Kita diam juga TERBEBAN.

Seriusly da rasa sangat penat dengan perangai masing masing. Kata dah TAK HARAP tapi masih mengomel tulis itu tulis ini. Malas betul nak layan. If da tak harap BLA. Buat kerja tu, Kalau kau percaya pada Rezeki yang ALLAH nak beri, kau akan cool dan tak fikir banyak dah............... :(

Nak aku bebel kau tu da besar panjang. Tua dari aku pulak lagi. Otak mana Otak? 

:p Oklah let's ave some fun :)




0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design