NUFFNANG

FOLLOW ME

Aku Atlet Picisan

Monday, April 13, 2015 0 Comments A+ a-

Alhamdullillah syukur kepada ALLAH.
Dah 13 tahun aku main boling rupanya.
Inilah pengiktirafan yang sangat bermakna.

=) ^_^ ......

Saya bermula dengan boling sekitar tahun 2002. Masa tu tunang saya (suami) kenalkan saya dengan boling.
Nangis² saya taknak main. Sya menyorok belakang tiang. heheheh (Masa tu la) Sekarang ni, PANTANG ada tournament, pasti saya terjah kalau tiada halangan. Selepas saya habis pantang anak pertama, suami saya hadiahkan saya satu set boling. Bola pink, kasut hijau putih dexter kalau tak silap saya lah (maklumlah ! makcik dah tua) tak ingat brand kahkahkah.........bermula lah kegilaan saya ! Score pertama saya , sewaktu pertama kali saya memegang bola boling adalah 68. heee... (wat pe nak malu kongsi kebenaran? kan? =p) 

Selepas saya menjadi gila dengan boling, maka berjangkit pula kepada adik dan ibu bapa saya. Now adik adik saya lebih terer dari saya ! kahhhh kenyataan ni....... dia masuk sana sini menang sokmo.. saya selalu masuk kalah selalu, menang jarang-jarang., tapi sesekali menang perghhhhhhhhh sampai ke limpa nikmatnya ! =)

Score terbaik saya pernah buat : 27+ , score teranap saya buat 129 hahah mesti ada tinggi mesti ada rendah. tu namanya sehati sejiwa kih kih. ;p Well, i like and loved to be me.. play like me, stay like me... i don't care people said ' lane pecah kalau azura baling' haha selama 13 tahun saya memboling ni, belum ada kes lane pecah ok? hakhakhak.... ;p

Kejohanan 

Semuanya bermula dengan suka suki tournament.
Main dengan artis. fan club, JKKK kampung la, parlimen lam taman perumahan la, jemputan la , kelab la, frenly match la. Now semakin serius . memilih juga tournament ape nak main, sebab kita nak UKUR kebolehan kita juga. Sesekali kena main luar level kita. Baru kita boleh ukur kemampuan kita seadanya. Chewahhhh ;p

Benda baru , this year saya akan folow skuad Negeri Sembilan ke Kejohanan MAKSAK 2015. Awak awak orang semua doakan saya ye? =) Teirma kasih banyak.

Dulu wakil jabatan, kemudian wakil pasukan, wakil Universiti, Insha'ALLAH wakil Negeri. heee melangkah maju setapak demi setapak. 

hey ! liga individu now saya lead ok? hik hik hik... doakan saya terus stay diatas. =)
Kalau nak cerita pengalaman saya TERLALU banyak untuk saya menulis. biarlah terpahat dihati.
kerana boling juga saya merantau seluruh semenanjung. Sarawak pun sampai semua kerana Boling. Pengalaman manis sangat sangat even tak pernah merasa naik podium. Setakat ni hanya mampu bertepuk tangan gembira melihat rakan rakan disarungkan medal kemenangan. MOga menjadi milikku jua kelak Amin...

Olahragawati 2013
Pasukan Harapan (Tenpin Boling) 2013
Olahragawati 2014
Pasukan Terbaik (Tenpin Boling) 2014

Saya tak boleh nak kira berapa banyak medal dan trophy yang ada dalam koleksi. 
Saya tak boleh nak kira berapa sudah RM saya berabis untuk masuk tournament, sesi training, liga dan join MQ hakhak
Saya tak boleh nak kira berapa jam dah saya berumahtangga di alley sebenarnya
Tapi saya boleh kira berapa bola saya ada 
Bola boling kesayangan saya ada 3
Tapi yang paling saya cinta mestila PIONEER! hihihi
oh ! kasut boling dah tukar 5 kali
1 kali beli PINK tak jadi pakai sebab tak kena ngan jiwa ganaslah sangat !

Alhamdullillah syukur sangat.

Its not so easy to be like this
TERLALU banyak susah dari senangnya.
TERLALU banyak pahit dari manisnya.
TERLALU banyak nak dikorban dri PEROLEHI sesuatu.
TIDAK mudah
TIDAK senang

Cuma, doakan saya tidak ALPA dengan apa yang diperolehi ini.

Ada juga terdengar² : Main boling ni senang je .......
ok come ! try it first. Semua sukan kena ada SKILL
Tak ramai manusia lahir BERBAKAT, dah TAKDE BAKAT tapi ada MINAT, boleh ! kena keep on training...... :).

Semua ini pencetus semangat ku dan kawan kawanku juga.

Disini daku nak say thanks dekat semua yang tersayang. Disebalik kejayaan seseorang mesti ada orang orang dibelakang.

1st adalah orang pertama yang mengajak saya memboling.
2nd dialah coach pertamaku, tukang kritik tukang puji. # Hubby
3rd My one and only one bff.. Mr Dassler.. aka Kamarul Azizi. kami banyak sharing benda2 yang teknikal tektikal dan macam macam cara all about bowling. aku happy score meletop dia happy, aku sedih score cap ayam dia penaik semangat dan sentiasa support. Tq tau my bff MR D. Appreciate sangat2. 
4th My 2nd bff is Kaka Desperado. Woooooo ni sifu saya yang baru. Sifu pertama tetap Dassler ahaksz.. Kaka ni very soft spoken. nak tegur punya la berhemah ! dats y i loved to be frens with him
5th Is my abang la of coz cengkoi from Utghara kiiki. tq naaaaaaa abang, banyak kongsi tips kejayaan mu pada adikmu ni
6th My officemated, Ya ! kami GILA GILA bowling .. ada waktu senggang boling, Time rehat pun boling. Time puasa pun layanz! hahahah
7th My Universiti. Keep on supporting me
8th My team mates
9th My FAMILY of Coz
10th My SELF !!

Dan kepada semua kawan kawan yang suka atau tidak suka dengan aktiviti ku ini ye,
Apepun TIDAK boleh daku NAFIKAN yang daku punya ramai SAHABAT semuanya sebab BOWLING................... :)

Selain riadah, mengeratkan silarurrahim sesama kami. Thanks alot guys ! 


MUAHCIKED 

Sedikit gambar kongsi kegembiraan ku!



@Astro Grandstand 801 | 12.4.15


Can u see the happiness?
Yes ! m so happy !!


Masuk paper Utusan dan Harian Metro ! =)



Sebelum majlis bermula
KAMI BERTIGA =)



The Banners !



Bersama olahragawan dan olahragawati staf dan pelajar bersikap sporting dengan DATO' NC USIM !
Thanks sebab sangat sporting ! heeeeee

Majulah BOWLING KUBAH BIRU