NUFFNANG

FOLLOW ME

Dah lama tak membebel.. sekali membebel...........................................................

Wednesday, July 16, 2014 0 Comments A+ a-


Mereka saudara ku !! 

Kesedihan tatkala melihat foto foto dan video terutamanya mangsa kanak kanak. 
Tak terbendung airmata. :(
Saat kita berbuka dengan enak, mereka??
Kita tak mampu mengangkat senjata, plz hulurkan DOA. 
Hulurkan bantuan semampu yang boleh. kalau tak mampu sumbang kewangan, sumbangla DOA. mudahan hidup ini? 

Ya ALLAH, selamatkan dan berikan kemenangan pada saudara seagamaku di Palestin / Gaza.
Allahumma Amin.


Berfikir sebelum bertindak. Jangan `dah bertindak baru nak berfikir 

Hmmmm kecohh 1 FB hahahah tu kat Mukabuku tu.. Orang kata kan, BUDI BAHASA BUDAYA KITA.
Takde budi bahasa ni makan dier...... sendiri tangggung la akibatnya. Cumanya dalam kita asyik bebenor nak share video tu, berpada padalah juga. Jangan la nampak eksaited sangat nak share segala info beliau. 

Ya.. beliau salah! sebab berkelakuan kurang ajar lagi lagi dengan orang lebih tua. Tapi siapakah kita nak menghukum?? Cukuplah dengan kata kata yang kesat dengan panggilan yang tidak sepatutnya. Lupakah kita yang sekarang kita berada di bulan mulia, bulan Ramadhan!! sia sia je berpuasa kalau panca indera tak terjaga!! ........ hanya tahan lapar dan dahaga.. rugi kan?? 

Macam2 newsfeed melampau keluar dekat FB an. Dengan troll yang pelbagai. kreatif betui rakyat malaysia ni kan? hahahahah :p

Apa pengajaran yang kita dapat??

BERFIKIR sebelum BERTINDAK. Kalau dah BERTINDAK baru nak BERFIKIR. ini la jadinya, jadi bahan satu MALAYSIA. hurmmm. Kalau cakap baik baik, rasanya boleh setel baik baik. Bila dah kurang ajar macam tu, tangungla akibat nya cik kak. :)

Saya juga tidak mnyokong tindakan anda. Lagi pula anda seorang wanita, melayu beragama islam, dan memakai tudung.......... tindakan anda itu seumpama anda tidak punya iman dan sifat sabar.So, natijah terpaksa keluarga anda dan diri anda tanggung hasil tindakan anda sednri. MALAU tau tak! Mulut tempayan boleh kita tutup. Mullut orang zaman IT ni PANTAS, segalanya CERGAS.. so JANGAN SILAP LANGKAH. 

u said ur car is sentimental value?
yes, so do i = my car is my sentimental value. 
Tapi me takkan bertindak seperti hilang akal jika ditakdirkan terkena begitu. :)

Kalau ALLAH kata, JADI, maka JADILAH engkau. 
Berhati hati macam mana pun kalau nak kena, tetap kena. 

ADA FAHAM KIKI?
Semoga bertaubat !



Woha ! late wishes!
Congratulations GERMANY !! Walaupun i sokong Argentina sebenarnya. Tapi i ok je if Germany menang. Sebab  Germany mmg main bolal dalam satu pasukan!! kikiki

Terbaik lah!

To my team, try another 4 year again ya.................