NUFFNANG

FOLLOW ME

Apa An Pot Pet ni?

Thursday, April 10, 2014 0 Comments A+ a-

Assalamualaikum.
Dah lama rasanya nak berkongsi, tetapi kekangan masa sangat membataskan. =)
Jangan ambil hati dengan penulisan, hanya sekadar luahan dari hati ku yang bukan sesiapa ni. Kadangkala kita terasa sangat 'penat' melayan kerenah makhluk bernama 'manusia'.

Mengapa kita meletakkan 'salah' pada semua orang, sedangkan kita yang meletakkan diri kita ke tempat yang 'salah'? Fahamkan post saya ya.
Contohnya, anda memberikan wang anda pada A, dan A kata akan beranakkan duit anda. Diawalnya anda memuji2 si A, A cantik, A gorjes, A comel, A hensem, A muda, A baik hati. Bila ada berlaku penipuan, maka keluarlah caci maki. Yang bersongkok, yang berserban, yang bertudung litup, keluar caci maki. Malu melihat rakan seagama saya berkelakuan begini. Mana letaknya iman kamu. Siapa yang 'suka' dan 'ketawa' bila kena tipu? Katakan pada saya sekarang? Jujur saya sendiri tidak suka dan paling pantang kena tipu,, tapi siapa yang letakkan diri dikalangan orang orang yang kena tipu itu? Adakah anda dijerat leher untuk join? Adakah anda diberi bom jangka kalau anda tidak join? tidak kan? so, yang pertama salahkan diri sendiri sebelum salahkan orang lain. Oh please la menjerat dan menyebarkan fitnah dan negative thought yang terlalu oberdose sampaikan mendatangkan kegelisahan tahap berganda pd orang lain. please. Semua orang termasuk saya sendiri menanti apa yang anda nanti. Adakah dengan cara 'maki hamun', 'peril-perli' dan memfitnah membuatkan duit itu terus ke acc anda? fikirkan.

Andaikata apa yang anda fikirkan itu salah, dimana nak letak muka? Bawah tudung saji? atau dalam seluar sendiri? Ingat. Dalam setandan Pisang tidak semuanya busuk. Yang pelingkup duit anda orang lain, mengapa orang lain pulak yang anda tekan kerana masalah kewangan anda? Anda yang letakkan diri anda disitu (noktah) Patutnya anda sebagai orang yang beragama ISLAM banyakkan berdoa. Jika benar ada kesulitan, serba sedikit akan terlerai berkat doa orang yang ikhlas. Bukan ikhlas memuji time senang shj. Manusia sekarang bukan mudah dinilai. Even pakai songkok, belum tentu dia alim. Kalau free hair tidak semestinya dia jahat. 

Saya penat. Dari anda melalak hari2 benda yang sama, buat something berfaedah. Makin difikir makin serabut. Buat ais krim Malaysia ke.. jual. hoho.. :) Mengadap laptop sambil maki hamun orang tidak mendatangkan apa apa faedah malah disebelah kiri anda banyaj tercatat. Tak penat sembahyang tunggang tonggek, lepas solat asar sambung balik perli sana perli sini kemudian tawa sinis. ohoiii.. susahnya ya nak bersikap redha dan terus positif.

Maaf , ada antara fren FB terpaksa saya unfren dan Hide. Saya kurang gemar jalinkan persahabatan dengan orang yang pagi petang siang malam negetif serta mencari salah orang. Letak diri anda disituasi sukar. dimaki hari2, bolehkah anda nak buat kerja denga 100% focus? Kalau boleh, oh yes anda hebat.

Ada pula tu, masih mengharap miracle berlaku, dalam masa yang sama turut perli2, eh, kamu nakkan benda itu tapi kamu tidak mendoakan ke arah itu. orang apakah ini? orang-orang?? .... fikir lah baik2 hasilnya baik2. Kena tahu program apa, macam mana... banyak bertanya, membaca, ilmu tu kan. Yes!!! nowadays semua benda perlukan duit. Tapi dengan terus teruskan sangka buruk dan maki hamun anda bukan dapat duit pun. Kalau dapat duit dengan cara itu. ok please go on. =)

Sangat mengganggu minda dan jiwa bila pagi2 membaca -ve thought.
Segeralah selesai semoga daku mudah nak nyah kan manusia manusia yang hanya nak sama sama time senang shj.-

Anda kata tak percaya letak $$ dapat $$, bila ajak usaha, kata tak reti, tak pandai, tak tahu... ni la manusia. Tapi bila ada plan letak $$ goyang kaki cukup masa ambil $$ andalah orang pertama suruh PM. eh?

Mohon terasa,

Saya SERIKk dan SAY NO to plan seumpama itu. Biarlah saya usaha sedikit.
Kalau dapat HASIL amat puas hati
Kalau macam tu je hasil semua salah saya sendiri sebab tidak usaha.

Jangan nak salahkan orang lain.
ok?

Bye