FOLLOW ME

December 20, 2013

30 Days Blogging Challenge : Hari kelima : Ibu AN dimata AN

 
Ibu ibu
Engkaulah ratu hatiku
Bila ku berduka
Engkau hiburkan selalu

Ibu ibu
Engkaulah ratu hatiku
Tempat menyatakan kasih
Wahai ibu

Betapa tidak hanya engkaulah
Yang menyniari hidupku
Sepanjang masa engkau berkorban
Tidak putusnya bagai air lalu

Ibu ibu
Engkaulah ratu hatiku
Tempatku menyerahkan kasih
Wahai ibu

Ha............
Ibu AN dimata AN sangat istimewa dimata AN.
Dah tentulah Ibu Ibu u all juga Istimewa dimata U all kan.
Ibu An ni tere masak, haaaaaaaaaa. campak je apa apa, menjadiiiiiii even ikan goreng, amboi sedapnya. Fav Dish yang Ibu AN masak menjadi kegemaran AN adelah sambal ikan bilis , ikan kerisi masak sambal, kari daging, kuah kacang, rendang ayam, haaaaaaaaaa pajeri nenas. yumsss
Ibu AN masa An sekolah dia ambil order wat catering, abah AN tukang anto kemana mana. heheh , pastu berniaga nasi lemak lauk sotong, telur mata.. hhuhu, AN dan arwah adik lelaki AN yang tolong jual dekat awek awek kilang Bandar Baru Bangi. Kami sekolah petang, so jam 4 dah bangun tolong mak abah, habis niaga jam 10 pagi, balik kemas uma.. pastu siap g sekolah. huuu penat kan?
Baju AN dan ibu AN sama saiz, so dat kami boleh tukar tukar baju. hahahhahaa
Opsss :p
 
Ibu AN ni tak sihat lama dah, tapi masih bertahan sehingga kini. Susah nak cakap sakit ape. :) Doa yang baik baik ajelah untuk bondaku AN ni kan.
Ibu AN ni seorang yang kuat dan tabah. Kalau sedih pun tak Nampak dia sedih, kalau dia risau tak Nampak risau, kalau sakit tak nak tunjuk sakit,. Selagi dia boleh buat keje, selagi tu dia buat. Kalau dengan anak anak memang tak berkira, kalau ada dia bagi, kalau takde dia cuba adakan.
Haaaaaaaaaa faham tak agak agak? hehee
 
An nak jadi macam ibu AN.
Nak jadi wanita macam mak. Hebat  di dapur, cakap je nak makan apa, dari taktahu mak belajar. Janji ada NIAT nak belajar.
Insha;ALLAH
An doakan umur ibu AN panjang, moga Ibu An diberikan kesihatan yang baik.
Tiada pengganti Ibu AN dengan yang lain.
 
=)
Sayangi dan hargai ibu ANDA ketika hayatnya masih ada.
 
 
My Great , Superb, Awesome Mother and Father
 
Love-AN
 
RELATED POST
 
 
 
 

0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design