FOLLOW ME

June 26, 2013

Al-kisahnyaaaaaa........... panjang nak cerita !

Assalamualaikum.

Sebelum nak menaip, tarikkk nafas panjang-panjang.
Berkurun lama tak update blog. huhuhuh

RISIKO
Jangan berkata tentang peluang jika tidak berani mengambil risiko. Setiap perbuatan kita ada risiko. Ko nak makan durian pun ada risiko tercekik bijinya . hahaha... senang citer, buat apapun dalam dunia ni ada risiko. BERANI atau TAK BERANI??

= answer me.

Jangan jadi batu api.
Bila dah ada kes, sana bom sini, sini bom sana. Apa nak jadi???  Bila terima, terbaca, ternampak, terdengar sesuatu yang tak sahih, sepatutnya SELIDIK bukan sebarkan !!...Bila sebarkan, benda tu tak betul, maka jadi fitnah. ye faham tu?

Minta hak sendiri umpama minta sedekah.
Ni sedih. Sedih bagi pihak diri sendiri la kot. hmmm.. Tak tahulah apa masalah dipihak sana yang sukar sangat nak kembalikan duit aku. Bukan aku minta duit poket dia nak belanja aku. Aku minta hak aku. Pun tak boleh bagi? Ade masalah ape eh? Cer explain. Dari sehari ke sehari ke sehari ni betul janji capati ni..... Sabar sabar jugak derrrr

Jenis manusia :

1. Tak berapa faham -----> terus joint ~ ade rezeki adelah.
Manusia macam ni sangat memudahkan orang lain, Terang sikit, balik fikir dan joint. Ramai dikalangan kawan-kawan aku yang macam ni. Tabik spring toink-toink.

2.Tak faham ----> tanya pat belas kali ----> joint nyer tak
Ohhhh ! serius penat manusia macam ni. Oh please !!! ....... ramai gak antara frens aku yang macam ni. Tanya hati kamu sendiri k.

3. Mula-mula tak yakin ----> bila da terima habuan ---> nak hari² smpai tak ingat orag lain punya turn.
Haaa! orang mcm ni pun ada. Susah sebab kunun perfect.

4. Redho yo La
Hah golongan ni lagi best ! Redha, sabar, Cool. terbaek.

Apapun, dalam dunia ni kita kena percaya REZEKI itu ALLAH tentukan. Jika ada REZEKI kita, Insya'Allah ada.

Yeah !! ♥ Cool Bebeh.


0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design