FOLLOW ME

May 21, 2013

Rindu...coretan lama .. Itu AKU

Assalam..

Hari ni keje malam.. so, dah malam malam macam ni, mana ada banyak benda nak dibuat kan...
So, baca baca balik post blog aku yang lama.. erm.. gaya penceritaan aku pun makin lama main lain..... Rindu nak menulis seperti dulu. Kenapa eh? Mungkin dulu menulis terus keluar dari hati. Bila keluar terus dari hati semuanya benar, Yang benar tentu PAHIT untuk ditelan, yang propa bukan main manis nak telan kan... hmmm... Yelah.. dahulu bila kita bercerita tulus dari hati, ada je yang nak menyentap. Padahal tak sebut pun sape-sape. Sape makan bege dialah rasa mekdi. Tak gitue? huhuhuh ...

Dulu kita selalu berkongsi cerita tentang kawan. Makin lama kita makin dewasa dan makin mengenali kawan. Alhamdullillah yang benar tetaplah benar, semakin ada yang membenci, semakin ramai yang sayang. Semakin ada yang memburukkan, semakin berjaya dan dipercayai pula sekarang. Hidup ini ibarat roda kan? Sekejap sahaja kita diatas, sekejap juga kita dibawah. Biarpun dulu kita telah merasa pedihnya di 'pulaukan' oleh kawan, tetapi sekarang kita pula ibarat pulau dikelilingi kawan-kawan. Percaya itu perlu. UBAH apa yang patut kita rasa kita PATUT Ubah.

Semakin meningkat deawasa, semakin matang fikiran ini menilai manusia. Walaupun masih dikelilingi orang yang kekal hipokrit, redhakanlah, doakanlah dia semoga berubah., kita senyum sepanjang hayat. Tiada salahnya. Lihat...

Jika dulu kita bersedih kenapa kengkawan buat kita begitu, begini, jauhkan diri, mengapa pegawai-pegawai tidak menyukai kita, bersangka buruk dengan kita? Tapi.. berkat sabar, usaha menjadi lebih baik dan percaya dgn perancangan Allah, kita diatas... dan yang penting, jangan lupa diri, jangan bangga diri, jangan kembali kepada perkara hitam, Jadikan pengajaran. !

Yang penting kita Happy,.
I dun care evenmasih ada nak melabel KNK or Gemok kurus or whatever.. aku tahu aku berkawan dengan siapa, aku tahu baik buruknya kawan aku. Dan aku tak perlukan pandangan orag ke-3 menilai sahabat-sahabat aku. Aku belajar dari pengalaman lepas.

To U --> U Know Who U Are
Be My good friend Till The End.
Me to. --------> Promise

Thank You Allah.
Regard,

Ajula With lurvee

1 comments:

Lily Yussof said...

I know U too..
KNK..ahahhaha....

Belajar dr pengalaman lalu mengajar kita lebih berhati2..

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design