NUFFNANG

FOLLOW ME

Pemanggang Ajaib yang AJAIB !

Tuesday, April 23, 2013 0 Comments A+ a-



Tadaaaaaaaaaaaaaaa!!
Masak rendang guna pemanggang ajaib. Kekekekek.
Sebab ?
Aku MIGRAIN, tekak nak makan rendang, tapi nak reneh rendang sila faham-faham la kan. Mau abis setong gas kalau masak untuk jamuan raya ! Haaaaa kau ! tak hagak² nak bandingkan masak tok dua orang makan dengan jamuan raya punya makan ! Choiiiiii

Ok. MOTIF ?
Nak beritahu reneh  rendang dalam pemanggang ajaib ni memang AJAIB lah ! Sekejapannnnn jer ayam kamu lembut ye.. yummy.

Try la oiiiii. hihihh
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Ini lah hasilnya .
Sedap gak aku masak. Wakakakkaa =p
RESEPI aku simple ya ampun !

Ayam ( untuk 2 org makan ye, lelebih kau sukat sendirik )
Santan 1/1/2 cawan
air 1/2 cawan
Bawang hiris sket (untuk tumis, jangan kau blend semua lak oi )
*Bawang merah 1 biji
*Bawang merah 2 ulas
*Halia 3 inci
*Lengkuas 3 inci
*Gula 2 sudu
* Garam 1 sudu kecil
*Air 1/2 cawan

Daun limau 5-6 helai ( racik dan koyak², sukati kau lah )
Daun kunyit ( racik halus² )

Blend bahan bertanda *
Then perap bahan blend tadi dengan ayam. Paling kurang 1/2 jam, paling lama 2 jam baru terangkatttt !

Tumis bawang hiris + hirisan atau koyakkan daun limau. Smpai naik bauu
Bahan blend dan ayam tadi masukkan dalam pemanggang ajaib tu then masukkan santan, masukkan air.
Reneh 20 menet..

Then rasa lah, biarkan smpai pekat. Then SIAP ley makan sama nasi panas²


Ni plak, hasil kuih bako dari dapur mak aku.
Ni pun dia masak pakai pemanggang ajaib.3
Tadddddaaaaaaaa
da siap.

kekekekkee

Selamat mencOba eh?

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone