FOLLOW ME

April 8, 2013

Dilema mak kutu.

Salam.

Nak menjadi ibu kutu ni bukan senang. Banyak dugaan dan halangan yang perlu ditempuh.

Korang nak tahu apa dia?
Meh nak share pengalaman aku sendiri , pengalaman setahun jagung yang cukup cukup meletihkan dan menguji kesabaran aku. Tapi setakat ni aku masih waras lom gila lagi.

1. Dilema nak buka turn.
Berebut2 nak turn awal. Hmm.. Tapi sesiapa yang pernah main group aku, tahu lah kot. Aku takkan bagi orang sembarangan @ yang baru kenal untuk first turn.

Maaf, Maaf,.Maaf. Eh?

2. Dilema nak remind anak kutu.
Sesiapa yang dah juin group kutuku, aku akan remind seminggu sebelum due date. So, bila aku dah remind, faham-faham la ye. Please la take note. Susahnya aku bila anak kutu tak aktif kat group. Nak kena msg pulak. Credit ku dtg celah mana?

3. Dilema bila da due date.
Hmm, ni parah, parah, parah, bila dah due anak kutu wat tak reti jek. Wat bodo je. Kalo yg da inform awal tu kita insya'Allah faham. Tapi sepatutnya tiada kekangan masalah wang. Sepàtutnya sebelum juin kutu kena kira bajet siap2, kena tolak itu ini termasuk kutu. Tapi bila dah terrrrjadi ni, hmmmm terima je lah !!!

Korang anak anak kutu sekalian alam tahu tak?

1. Setiap kali sms, syarikat. Telefon kenakan bayaran.

2. Setiap kali nak remind, agak menggugat masa kerjaku.

3. Setiap kali nak transfer interbank, aky dicaj rm2.

4. Setiap kali lewat, aku kena menjawab dengan cikpuan punya turn ? Adalah mustahil untuk aku dahulukan duit aku.

Ini dari hati ku.

Aku ni tak penah nak berkira dengan anak kutu aku. Tiap kali sms, tiap kali transfer inter bank, tiap kali remind, msg, call, aku xde berkira. So, korang sebagai ank kutu kena jaga due date lah . Kan?

Simpan rekod aku sbg mak kutu, so tak payahlah setiap kali nak transfer msg tanya no acc. Jangan ambil mudah ! Apa kelebihan aku sebagai ibu kutu selain benda3 yg menyesakkan otak aku ni? Aku sbg ibu kutu boleh pilih turn mana yg aku nak. ITU AJE ye. Aku buat kutu ni nak mudahkan korng. So, aku harap korang mudahkan aku.

TOLONG eh?
Sekian.

KSWBR.
Adios !

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments:

Lily Yussof said...

mak kutu, nak tmbah skit bole problem klu jadi mak kutu nih..ehehhe..dah klu nk trnsfer duit kt ank kutu, bank kene block la plak..ank kutu nak tlg callkan bank ker..saper yg buat tuh..mak kutu jgk..sape yg pening pala, mak kutu jgak..kann..kan.. mak kutu..

Lily Yussof said...

mak kutu, nak tambah skit bole problem jadi mak kutu nih..klu nak transfer kat anak kutu, bank kene block plak..ade ker anak kutu nak callkan customer servis..saper yg buat tuh, MAK KUTU jgak..sape yg sakit pala, MAK KUTU jugak..ehehehe..kan..kan..MAK KUTU..

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design