NUFFNANG

FOLLOW ME

Sambal ikan bilis goreng mak.

Thursday, December 20, 2012 0 Comments A+ a-

Salam =)
Kerinduan datang lagi

Kali ini teringat sambal ikan bilis mak. Mak masak ape semua sedap. Hahaha.. menjilat jari hokay :p Mak goreng ikan je pun sodap. Apetah lagi pizza telor dadar.. yummeh..

Dulu,
Kalau arwah ade ...
Dia sangat suka kalau mak masak tempoyak udang, satu piuk pun dia boleh makan..
Dia sangat suka kalau mak masak ikan kerisi sambal , 2-3 ekor boleh makan, dah makan siap ratah lagi..
Dia sangat suka kalau mak masak pajeri nenas.. bertambak nasi kalau ada sambal belacan.
Dia sangat suka kuih pau sambal.. berketul-ketul dia makan macam makan biskut aje...
Dia sangat suka kalau mak masak lontong dan kuah kacang...
Dia sangat suka kalau mak masak sardin dan telor dadar.. memang tak pandang kiri tak pandang kanan..

Tu lah......... kalau MAK masak. Lagi-lagi kalau time hari raya, mak masak rendang ayam.. lagi ;a dia suka. siap je masak, da ambil sepinggan di ratah nye saje. Tapi sekarang ? Dia da pergi.............. Hanya kenangan terpahat di hati. Al-Fatihah adikku.

Dia lagi sangat suka kalau mak masak sambal ikan bilis goreng dan sayur taugeh masak lemak putih, ade pulak ikan masin kan? Hmm... laju macam ketapi dia makan.. Urm...Kalau balik sekolah je mak kata mak masak sambal ikan bilis goreng, cecepat g mandi, g solat, g buat ape yang patut then makan laju-laju. Memang berebuttttttt la sambal ikan bilis tu. Yela.. Dulu kalau sekolah, mak masak tgh.. aku dan arwah da pergi sekolah, so, bila petang tu tinggal baki je la sambal tu.......... ha ha ha .. tapi aku selalu KALAH la. takpe.. along .... kekeeke

p/s : Kerinduan ini takkan berpenghujung. Semoga adikku tenang di sana. Amin.