NUFFNANG

FOLLOW ME

kOngsI

Monday, December 17, 2012 0 Comments A+ a-

 Salam

Sedikit perkongsian ilmu daripada Tuan SK.
Hasil kursus aku yang dah berkurun tu. Tak salah kongsi yang baik-baik kan?

1. Definisi Tanggungjawab.
Memastikan benda yang salah supaya tidak menjadi salah.

Maknakata " Sekiranya kita benar-benar menjalankan TANGGUNGJAWAB kita, so, kadar salah , sebagainya akan berkurangan, semakin kurang kurang dan boleh jadi TIADA SALAH.
Bestkan? =P UntOnglaaaa kalau ada STAF dan RAKAN SEKERJA yang macam ni. ! Heaven giler!

2. Jangan kata tidak suka pada sesuatu perkara .
Contoh, Kita tak minat ayam, rakan kita minat ayam. Bila rakan kita ambil ayam, kita kata .. " eh, sedapke ayam tu? " berkata begitu boleh MENCEDERAKAN emosi rakan kita. Seolah-olah beliau memakan sesuatu yang amat teruk!

INI PERKONGSIAN daripada TWEETER

from @ustazDon
" Musuh kita yang paling jahat adalah HATI kita, tapi kawan kita yang paling baik pun HATI kita "

from @ustazDon
" Orang yang paling cerdik adalah orang yang sentiasa mengingati mati"

from @ustazDon
Ramai yang menggunakan kata kesat untuk menasihati, walhal banyak lagi cara yang lembut! "

from @ustazDon
Kadang-kadang kita terpaksa menyintai seseorang dari kejauhan dan meninggalkannya di tangan Tuhan untuk menjaganya "

nanti ada masa Ajulaa kongsikan lagi.
Perkara-perkara ini lah yang memotivasikan Ajulaa !