NUFFNANG

FOLLOW ME

Kan da Kena ? = Aku yang pemalas sopeng.

Friday, November 09, 2012 0 Comments A+ a-


... Salam....
 Ni ada sikit nak cerita tentang belian barang melalui online ni kan? Oh! ni berdasarkan pengalaman sendiri tau. Bukan nak reka-reka ok. =P . Aku ni , suke je membeli belah secara online. Banyak juga kebaikannya.

Antaranya :
1. Kau cuma duduk 1 tempat, depan pc, lappy, tab dan pelbagai  smartphone skang kan? Klik-klik, view
    item.
2. Kau tak payah nak bersesak-sesak, berpanas, mandi peluh, berhujan sebab nak ke satu destinasi ke
    satu destinasi.
3. Kau tak payah bawa cash yang banyak. Kalau kau ade credit card. Untong laaaaa =P
4. Kau tak bayar beratur bila nak buat bayaran.

Yang tak bestnye ..
1. Kau tak boleh belek item tu, kau tak bley test, kau tak bley nak pegang. kah kah kah.
2. Limited stok.
3. Limited size
4. Klu tokei online seller tu lembab reply order, kau tak dpat brg ready stok.

Klu jual kain / baju / tudung.
Bila orang tanya, kain ni sejuk tak? Jawapan kauuu....... dan -dan jer sejuk kan? haih, aku da terkena dah oi.. aku tanya, kain ni melekap kat badan tak? dengan pantas kau kata tak kan? Dah sah² kat situ tulis jenis "lycra" .. klu jenis itu, memang melekap oii.. line spender pun nampak tauk? =P Tapi.. disebabkan aku tak bape nak tere lagi jenis2 kain ni, aku ON jek. Sekali dah beli..Harremmmmm nak pakai. Laki aku tak bagi pakai. huh ! yela. ikut badan kan.. So, tobat dah aku nak beli baju bajan online ni. Klu beli baju kurung  / kebaya / kurung moden plak, ukuran tu tak bape nak betul. haish. Terkena da aku, lengan sontot, pinggang ketat. adeh la. Ok. padan muka aku. Malas sangat nak g sopeng kan? Bukan tok orang lain. Tok kau gak.
Kah Kah Kah ! Ok. then ... bila tanya, tudung ni awning die lembuut ke keras.. Ok.,konpiden kau jer jawab keras kan. Sekali sampai. aduii. lembikkk macam kena rendam air! =P Aku pun tak tahu samada kau saje tipu aku ataupun kau tak tahu pun spec barang yang kau jual.

Klu jual gadjet
Kau kenalah tahu function, apa yang boleh, apa tak boleh, bateri tahan bape lama. Screen beso mana..ada barang apa dapat kalo beli. Ni........ setiap kali tanya, jap.. tanya ngan supp. Ehhhhhhhh!! memangla kau tolong jual je....tapi, kau kenalah tahu serba sedikit tentang barang yang kau jual. Bila tanya sume tak tahu, aikkkkkkkk.......... aku pun tak konpiden nak beli kat kau. Sok-sok, kalo rosak, aku refer kat kau, kau jawab.. " eh, saya tak tahu, saya jual aje., akak kena tanya supplier " ooooootak hang. OK. Sila la belajar serba sedikit. Jangan nak UNTUNG atas angin jer. * aku pulak yang naik angin *

Sekarang ni.......
Da insaf da. Lepas settle 2 batch item tu, aku taknakkkkkkk da beli Online. Rela aku pergi ke kedai dan menapak, redah hujan, panas, jem segala. Dapat pegang, dapat belek, dapat test... huhuhuh... Kalo tak faham, tanya seller tu terus. Habis cerita!

Ni lah kisah aku yang pemalas sopeng........ =P