NUFFNANG

FOLLOW ME

Bahagianya menjadi seorang WANITA.

Friday, November 16, 2012 0 Comments A+ a-


 Wanita yg berzina senang² TERmengandung dan senang lahirkan anak? Dalam tandas , kat rumah, kat sekolah, kat tepi jalan, bawah tangga dsb. Tak payah nak berbidan berdokter bagai? Lepas tu boleh selamber jalan kemana-mana mcm tak de apa². PAHALA mmg jauh sekalu, duk kumpul DOSA. Itu belum lagi denga nmembuang anak yg tak berdosa tu. >~<

Wanita yg sah berkahwin, kesusahan mengandung dengan alahan, susah nak bersalin, melayan kontraksi, nak menaran bagai.. SEBAB...SETIAP KESAKITAN itu diberi PAHALA yang berlipat-lipat kali ganda. Fikirkanlah.

SYUKUR menjadi seorang WANITA.


Mesti kalian pernah terfikir. Ehh. apeke senang sangat la yang mengandung anak luar nikah ni beranak? Tak sakit ker? tak der berlaku pendarahan ke? tak koyak ke 'tettt' die. huhuh.. sebab lepas beranak tu, die berjalan rilex jer.. macam tak berlaku ape-ape. ermmm...
Kenapa golongan ini tidak merasa KESAKITAN itu?

Kerana ini...............

  1. Dua rakaat solat wanita yang hamil lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.
  2. Wanita yang hamil dapat pahala puasa di siang hari dan pahala ibadat di malam hari.
  3. Wanita yang bersalin dapat pahala 70 tahun solat dan puasa serta setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah bagu satu pahala haji.
  4. Sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin, ia dikira sebagai mati syahid.
  5. Wanita yang beri minum susu  badannya kepada anaknya akan dapat satu pahala daripada setiap titik susu yang diberikannya.
  6. Wanita yang memberi minum susu badanya kepada anaknya hingga cukup tempoh 2 setengah tahun, maka malaikat di langit khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.
  7. Wanita menyusui anaknya yang sedang menangis maka Allah SWT beri pahala satu tahun solat dan puasa.
  8. Seorang ibu yang menghabiskan masa malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.
  9. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anaknya yang sakit akan diampunkan oleh Allah SWT akan seluruh dosanya dan bila dia hiburkan hati anaknya Allah SWT beri 12 tahun pahala ibadat.

 Khabarkan berita gembira ini pada semua ibu-ibu seantero dunia. Khabarkanlah. Besar pahalanya kita bersabar dengan kesusahan dan keperitan tika mengandung dan melahirkan. =)

Ajulaa