FOLLOW ME

October 12, 2012

Ade Hikmahnya


Salam =)

Selalu dengar orang cakap macam ni kan? " tiap yang berlaku ade hikmahnya "
Memang betul pun ! ingat tak tentang daku story tentang taska baru ayiez? hikhik,, bagus.. taska tu baguss, hehehehhe Ini adelah faktor2 kebagusan taska itu.

1. Ayiez ramai kawan
    Bila ramai kawan, maka kepala otak die asik ingat nak main jek kan? Tido pun kurang! hahah.. maka,
    bila ambil bawa balik rumah, seawal jam 9 malam dia dah mengantok! ermmmm so, mamanya takde la
    bersengkang mate nak soh die tido. Masa di taska lama dulu, agaknya tak ramai kawan, so kejenye tidoo
    tido tido.. amik tengahari pun tido, ambil jam 5 pun tido, ambil jam 7 pun tido! itulah faktor2 dia selalu
    tido lewat sekitar jam 12 - 1.30 pagi! sampai mamanya naik darah! :D

Ape-pun, tetap bersyukur sebab X taska Apiez dan Ayiez, menjaga Apiez dan Ayiez sebaik mungkin. Walopun ada yang kata taska itu kurang bagus, tapi bagi aku OK la, dengan kadar bayaran yang dikenakan, serta tidak mengenakan bayaran lebih masa jika ambil lewat. Sangat2 bersyukur! X taska menjaga Apiez sejak berumur 3 tahun sampai la apiez darjah 2, ( transit ). Auntie da sangat2 sayang pada dier. Bile tak hantar, auntie tanya.,. " apiez tak datang? " . sweet ek? :D

Hikmah lain :

Apiez kena berdikari lah,makan sendiri, tukar baju sendiri, kalo leh, nak usahakan dier naik van sekolah. Tadelah papa kena keluar masuk opis suka-suka nak antar die kan. =)

Ayiez pulak, lain perangai bila budak dari kecil bergaul dengan ramai kawan berbanding duduk ngan pengasuh. Semoga baik-baik aje.

Biarlah bayar lebih sikit, asalkan anak-anak selesa,

0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design