FOLLOW ME

August 7, 2012

Mengecat : Penattttttt Oi!

Salam,
Hari ini masuk hari ke 18 kita semua berpuasa. Alhamdullillah, anak bujang daku masih berpuasa penuh sehingga ke hari ini. Sejak dari tadika kami dah pupuk semangat agar berpuasa, Alhamdullillah, senang nak kejut sahur dan senang nak suruh makan. Takdelah daku terpekik-pekik kannnnnn =p

Hari Ahad yang lepas, buat gila mengecat saluruh ruang tamu. Oh! penat ok, sangat penat!! ....Kaler ape? Seperaissssssssssssss :p * sangat gedikx u ols.

Baru aku tahu, orang yang buat kerja mengecat ni, penat tau....
#sakit kepala
#sakit bahu
# sakit tangan
# sakit kaki.

Kau nak minta catt bukan main lagi kan? Sekali encik somi ajak tolong sekali. Ape lagi.... zassss! Start dari jam 10 pagi. Settle keje 1 pagi. Aterrrrrrrrrrrr lama benor nak siapnyer? Siap da tuko langsir baru lagi. Kau ade? kah3!!. Kesian ok, sangat kesian tengok encik somi buat sorang-sorang. Dah la 2 kaler.... so, nak cat bahagian bucu-bucu tu amatlaaaa menguji kesabaran gue. ekkeke....... Dengan perangai si adik yang jai askar wataniah. Muka bercoreng-coreng ......addduiiiiiiiiiiiiiii. Memang dari pagi sampai kemalam keje kami sambil mengecat tu adelah memekik " adikkkkkkkk no! " " adikkkkkkk no!" haish.. saket tekak. + satu lagi sakit. hhahahaha

Bab paling menyakitkan tengkuk adelah bila mengecat syiling. Aduh makkkkkkkkkk........ stress mak nok. teleng jap pale 3 jam. uhukkkkkkk... yela.. umah dah 5 tahun tanpa bertukar kaler, sesekali kena juga ubah situasi kan? Baru la boleh build new situation. =) Alhamdullillah. Siap gak mengecat dari pagi sampai ke malam tu. Jam 2 pagi masih pegang penyapu. Esoknya nak keje. ha ha ha .. sangat giler! =p

Ajak encik somi dan apiz sahur jam 2 pagi tu gak. Daku takut tak terbangun jam 4 pagi tu kang. Yelah! dah penat sangat kan? Kaki daku bengkak dekat peha. Yelah orang gayat disuro memanjat tangga, so, gunakan peha bersandar kat tangga. Mula-mula tak sakitla........... tapiiiiiiiiiiiii dah abis keje.. nak mencangkung pun rasa nak menjerit! ha ha .. penangan!

Apepun, daku sangat berpuas hati.
Tq en asben.. merealisasikan impian nak 2 tone .
Tq apiz tolong mama dan papa jaga adik.

HUGS and KISSES for u Ol.

1 comments:

Prettywrite said...

mengecat memang penat..tp tengok hasil puas hati..:)

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design