FOLLOW ME

June 6, 2012

Macam-macam la manusia ne

As-salam =)
Pelik juga yer.
memang ada istilah " customer always rite"
tapi tuan punya badan tak boleh fikir ke? maruah orang? Herdik orang suka-suka? Dah terang-terang nampak attitude ko macam mana. Huuu...........
Yang tolong bagi nasi tambah ikan goreng pun boleh tahan ramainyer..
Sebab tu la makin membara marah si kawan tu.

Benar, pembeli betul.
Takla nak kata penjual tu 100% salah.
Nak kata salah tu pada kedua-dua belah pihak.
Yang si penjual pula, kena alert la, msg customer @ inform pembeli jika order delay ke hape ke. Klu senyap je boleh mendatangkan syak. Lagi-lagi jual beli secara Online kan. Yelah, duit dah transfer, bayang barangnyer takder. Lagi klu bayar nyer banyak.. ratus-ratus ke... ribu-ribu ke.. tak ke risau............ bila seller senyap jek kan. Please jadikan iktibar yek.
Kena dengan customer jenis meroyan ni payah. Malu nanti.
Semua nak canang. Sana sini nak canang.

Si pembeli pun.. kalau dah inbox tak balas, wall post tak balas, sms tak balas, cer try call.
Kadang-kadang kita pun tak tahu ape masalahnya. So.. nasihat daku......... jangan men serbu tembok weh. Kang cedera parah. Tak meninggal, siksa kat ICU. uhuk.

Lagi-lagi popuan yer tak? Bila dah start guna perkataan cam haram, woi! bla bla.. its not nice lor ladies. Orang dah boleh judge u jenis camner.
Hope cepat selesai la kan. =)

Pengajaran ni...ihiks


0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design