NUFFNANG

FOLLOW ME

Maafkan itu terapi Jiwa

Saturday, April 21, 2012 1 Comments A+ a-

Alhamdullillah, segalanya kembali normal. Insya'Allah. Memaafkan itu satu terapi jiwa yang amat melegakan. Tak perlulah nak memusuhi sesiapa.

Kita berpegang pada ayat ini " yang baik datangnya dari Allah, yang buruknya datang dari kita" Insya'Allah itu akan melegakan kegusaran hati.

Biarlah, tak perlu kita bercerita tentang keburukan sesiapa, keaiban sesiapa dan kelemahan sesiapa, menegur dengan cara yang betul, tak perlulah dengan "memerli" dan sebagainya. Jika niat kita betul, Insya'Allah ianya akan diterima dengan baik dan hati terbuka.

Dalam menjaga hubungan sesama manusia, seelok-eloknya berlapang dada dalam menegur dan menerima teguran kan?? Alhamdullillah, fikiran juga dah tenang.

Jika kamu suda meminta maaf, terpulang kepada pihak 1 lagi untuk memafkan atau tidak kan? Jika kedua-dua saling maaf-memaafi dan sedar akan kesilapan diri, itu sangat terbaik! 2 thumbs upp!! :D

Mari menjalani hidup dengan gembira tanpa timbul rasa dengki, iri hati dan cemburu. :)

Ok : those yang tanya pasal "sejak bila daku jual kete" - jawapan daku, daku cuma tolong kawan daku buat promosi saja.. Hehhehehhehhe ☂

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 comments:

Write comments
lyea
AUTHOR
April 22, 2012 at 12:55 AM delete

Alhamdulillah jugakkk.. <3

Reply
avatar