FOLLOW ME

March 17, 2012

RESEPI | Popia Nestum

Popia Nestum. Sedap ke? Senang ke? ke ke ke? ekekekeke..

Senang je resepinya, nak gulung tu yang leceh. =)

Bahan- Bahan ( ini untuk 1 pek kecil kulit popia yer )


1 pek kecik kulit popia

** 5 sudu besar nestum ( ape2 lah, aku pakai nestum, beras )

** 3 sudu besar gula

Minyak untuk menggoreng

Kuning telur 1 biji.



Gulung kulit popia tu selai demi selai ( sila bersabar yerk) =p

Di bahagian hujung itu, sapukan kuning telor ( konon sebagai gam lah. )

Dah gulung, biarkan dulu dalam 3 minit, biar kuning telur tu kering, then gunting serong².

Taraaaa........... jadik macam ni.Sila panaskan minyak, kemudian goreng sehingga kekuningan.

Bahan bertanda ** sila blend, guna pengisar halus tu yer.

Sudah goreng kulit popia tadi, angkat, toskan.

Kemudian, campurkan @ goncangkan bahan kisar dengan popia yang sudah ditoskan minyak tadi. dan SIAP sudah!



** Selamat Mencuba!! **


5 comments:

3no gr33ny said...

lapar le memalam ni

Ajulaa said...

ala ciannya... heheheh..makan roti lorr

model memakai jilbab terbaru said...

aduh jadi laper,,
asli bikin ngiler ni makanan

cara membuat blog said...

cara bikinnya susah ga ?

tips menghilangkan bau kaki said...

kayaknya enak tuh,, buat camilan tiap hari

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design