NUFFNANG

FOLLOW ME

RESEPI | Popia Nestum

Saturday, March 17, 2012 5 Comments A+ a-

Popia Nestum. Sedap ke? Senang ke? ke ke ke? ekekekeke..

Senang je resepinya, nak gulung tu yang leceh. =)

Bahan- Bahan ( ini untuk 1 pek kecil kulit popia yer )


1 pek kecik kulit popia

** 5 sudu besar nestum ( ape2 lah, aku pakai nestum, beras )

** 3 sudu besar gula

Minyak untuk menggoreng

Kuning telur 1 biji.



Gulung kulit popia tu selai demi selai ( sila bersabar yerk) =p

Di bahagian hujung itu, sapukan kuning telor ( konon sebagai gam lah. )

Dah gulung, biarkan dulu dalam 3 minit, biar kuning telur tu kering, then gunting serong².

Taraaaa........... jadik macam ni.Sila panaskan minyak, kemudian goreng sehingga kekuningan.

Bahan bertanda ** sila blend, guna pengisar halus tu yer.

Sudah goreng kulit popia tadi, angkat, toskan.

Kemudian, campurkan @ goncangkan bahan kisar dengan popia yang sudah ditoskan minyak tadi. dan SIAP sudah!



** Selamat Mencuba!! **


5 comments

Write comments
Ajulaa
AUTHOR
March 17, 2012 at 11:10 PM delete

ala ciannya... heheheh..makan roti lorr

Reply
avatar
January 14, 2013 at 11:18 AM delete

aduh jadi laper,,
asli bikin ngiler ni makanan

Reply
avatar
January 14, 2013 at 11:20 AM delete

kayaknya enak tuh,, buat camilan tiap hari

Reply
avatar