NUFFNANG

FOLLOW ME

Senyap = PAHALA, Kata Belakang = DOSA

Monday, January 09, 2012 0 Comments A+ a-

Tahun baru ingatkan berubah lah kan?
Sama jek la perangai kau orang kan?
Yelah..kalau da memang perangai camtu kan? Susahlah nak berubah kan?
da sebati dalam diri kan?
 
hmmm......... bak kata 1 pepatah. " Kalau nak berubah, nak seribu daya, TAKNAK seribu dalih"
Skang ni, korang ni aku kategorikan dalam ' seribu dalih".
Tak pernah-pernah nak cuba berubah. Kau orang akan berubah bila PERLU, atau dalam erti kata lain bila perlukan bantuan orang,  
baru nak buat baik. Haihhhhhhhhh... letey la nak layan orang macam ini.
 
And starts from now ON. Aku malas da nak layan kerenah kau orang ni.
Berkali-kali da aku cakap pada diri aku,
 
> Taknak tolong if di minta tolong
> Nak wat tak tahu
> Tak nak campur
 
Tapi.......... aku bukan jenis macam itu, bukan hati batu, bukan Selfish!.
Kalau kau orang minta tolong, aku takkan buat tak tahu, sebab aku tahu, one day........ aku PASTI perlukan pertolongan kau orang. Tapi kalau da macam ni perangai kau orang. SUMPAH aku takkan tolong dah!.
Really-really tired okeh. Nak layan sikap kau orang ni. Sedangkan orang yang ada pun kena hentam kaw-kaw. Inikan plak haku yang tengah cuti kan? Aku nak cuti SUKATI AKU LA kan. Ade potong cuti kau ker? ADER? ADER? Ade keje aku tak siap ke? ADER?.
 
Kalau kau orang tak nak buat, then tak payah buat. daripada buat then MEMEKAK mengata belakang, ENUFF. Tak cukup-cukup lagi dosa yang ada?. aiyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... Sangat tak faham perangai kau orang neh.
Like ai said
 
" Kau buat, kau dapat pahala"
"Kau buat, kau mengunkit, kau dapat dosa"
 
kau da besar kan? da tua kan? PANDAI la kau fk kan? Ok dah. Aku malas nak layan kau.
SUMPAH aku takkan tolong kau orang da pas neh. Semak kepala Otak aku je.
Pas neh, kau nak senyum ke, nak masam ke, nak ape ke. g mampus.
 
Orang-orang macam neh. Selagi buat baik, selagi tu ambil kesempatan pijak kepala orang lain okeh.
IM tired. IM sick off it. Penat haku penat. Kau orang tak penat eh? belakon>?
Sat g kena jadi sebaik-bakik umat. Sebenarnya syaitonnnnn nirr rajim.
Cucuk la selagi boleh,
Umpatla selagi boleh,
Katalah selagi mampu.
Tahniah! ..
 
Bayangkan betapa BAGUSNYA mereka ini.
haish..
Sabar yer diriku,
 
Selagi sikap mereka begitu, akan kekallah mereka begitu.
Semoga Allah memberikan petunjuk kepada mereka.
Sebelum diambil Nyawa,
 
Yang da tua, da tentulah sepatutnya lebih matang.
Ini, bila yang TUA pun perangai cam budak², Yang budak-budak, lagila perangai BUDAK².
kan?
 
So............ Layanzs.  ^_^
Pagi-pagi dah buat rasa nak maki orang.
Kalau rasa nak TRY test kena maki, sila cari pasal.
 
 
Azura,
Wih Love 090112