FOLLOW ME

January 26, 2012

Basuh a.k.a Cuci

Aku Kongsikan dari seorang teman Pesbuk :katanya

" peringatan untuk saya dan teman (ekoran dari berita dr teman saya@Rita Setia), anak sepupu dia umur 9 thn meninggal kerana jangkitan 'kencing tikus'..>dtg dari air tin yang dibeli kat kedai kedai atau super market>>>> cuba tengok kedai kedai runcit kdg kdg letak air tin merata rata..then kita nampak tikus mondok lalu lalang......so kena basuh dulu air tin mcm mana kita basuh buah sebelum makan..... "so, sama2 la kiter berhati-hati...:)

Kenapa sebelum makan kena BASUH tangan?
Kenapa lepas main luar rumah kena BASUH kaki dan tangan?
Kenapa sebelum masak sayuran kena BASUH dulu?
Kenapa sebelum tanak nasi kena BASUH dulu?
Kenapa lepas keluar tandas kena BASUH dulu?
Kenapa?
Kenapa?
Kenapa?
KEBERSIHAN adalah SUMBER UTAMA untuk kekal SIHAT.
Kenapa lepas sabun kereta kena BASUH dulu?
*** errr.... ni takder kena mengena ok!

Jaga kebersihan ok kawan!
Juz my 5 cents!

2 comments:

Popkorn said...

kalo aku an, jumpa manager trus complain... Pedulik apa, hak kita sbg pelanggan, mmg patut complain apa yg ptut.. Sebab aku da byk kali wat complain kat mnger restoran kalo aku x puas hati.. tp bukan kat kenny rogrs laaa.. restoren len

Ajulaa said...

heheh ...harusla wat kompelin an..kita kan pengguna, bayo pakai dwet, bukan daun ;)

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design