FOLLOW ME

December 6, 2011

Thank You Allah! ** Aku yang cuai.

Syukur Alhamdullillah, umur masih panjang.
masih bernafas dan bernyawa hari ini.
 
Peristiwa 5 Dec 2011 takkan aku lupakan. Mau tidak ??
Masak punya masak, macam mana plak api dapo boleh terpadam, sedangkan gas masih keluar.
Da tak nampak APInyer, so, aku pun bajet seme da OFF.
 
Masak-masak, makan-makan, kemas-kemas, cuci-cuci..
Buat air kopi, tengok tv satt, naik atas layan anak-anak.
Ayiez merengek je la plak, badan dia 'dedor' . kena ujan kot. uhuh...
Papa apiez, kat bawah, baring kat sofa, nak tengok game Liverpool katanya.
So okylah. =)
 
Jam 1.15 pagi, ayiez engek². Jam 3.28 pagi pun sama.. aku ni tido kejap bangun kejap tido! pale sangat weng.
** Tengahari ni nak tido jap. :/
Kenot tahan da ini kepala.
 
Macam biasa pagi ni nak pegi keje, aku siapkan seme beg anak-anak, turun bawah. ** Ade bau gas nie! tapi kenapa aku TAK TERGERAK nak g cek kat dapo? Lem*** betul!!! .........sangat marah ngan diri sendiri sebab tak alert okeh! .Aku boley wat tak reti.. minum air.. layan ayiez, buang sampah.
Laki aku turun...............
 
Papa : " mama! papa bau gas ni.......... mama tak bau ker? "
 
Mama : " ada, tapi sikit. ** boleh? aku jawab camtu ? grrrrrrrrr!!!
 
Papa ( dia g dapo .. letak idong kat dapo.. ) " laaaaaaaaaaaaaaaaa!!! dapur gas ni, mama tak pusing abeslah! ** lakiku da marah! , bila mama last bukak ni?"
 
Mama : " errr.........ye ke? .. malam tadi... , tumis bawang."
 
Papa : " ya Allah!! satu malam berlegar-legar gas dalam rumah ni mama tau tak???........ Papa boleh mati tau , seb baik bukak yang paling kecil, dan kipas on 24 hrs!....... seb baik papa tak isap rokok tau malam tadi? Kol 4 pagi tadi papa bangun nk tgg game liverpool, kenapa papa tergerak taknak isap rokok, nak g jamban pagi tadi pun papa tak isap rokok?? Ya Allah.... bahanyanya!!! ............. boleh terbakar tau kita semua ni! ."
 
Mama : * senyap sebab pk aku sangat CUAI :(
 
Katakan jika encik somiku isap rokok malam tadi....... adekah lagi Entry ini?
 
PESANAN buat diriku : SILA JANGAN CUAI.
 
** Maafkan mama, sebab bahayakan nyawa pp, abang dan adik, agaknya salah satu sebab adik meragam mungkin bau gas?
 
oh no! stupid!
 
Azura,
With Love 06122011 
 

0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design