FOLLOW ME

December 13, 2011

Share Info : Cream melecet baby

Assalamualaikum,
 
Last week memang minggu yang hagak stress la jugak. Yela.. yang si tenonet kena cirit birit rentetan kisah yang sudah diStorykan
* haha, sukati aku je guna gaya bahasa kan? =) .
 
Ayiez kena cirit birit sebab kami tukarkan susudia dari Lactogen 6 month - 1 year kepada Lactogen Tolldder 1 year - 3 year. hoho! kenot goooo kenott goooo. mencirit budak tur. ahakz. Takpelah. * pengajaran, len kali beli susu tin kecik or pack percubaan okey? :D
 
Lantaran tercirit tu ler........ punggung dia melecet. Adeh! Memang stress mak tau. Kencing menangis, nak yak yak pun nangis..Kesian sangat..
"Sekiranya kesakitan anakku boleh dipindahkan kepadaku.............Aku rela." .
nak melihat pun kau tak sanggup, apetah lagi nak mencucinya. Bukan sebab geli ke ape. Sebab takut menambah sakit yang ditanggung! Yela..... melecet kan, salah gosok mau menjerit. Allahuakbar. :( .
 
Bab geli : Haish......... kalau najis anak pun kau geli, macam mana ni? anak sendiri tu weh? Kalau mak ayah ko sakit? suami kau sakit? cmner? Dah najis anak pun kau geli......... ada yang cuci pakai kaki..... berus jamban pun ada okeh! salap kat bon bon. Ape la.... Dia juga manusia. Layan la cam manusia. Dah ! Cer bayangkan bon bon kau plak kena cuci pakai berus jamban. ADE berani nak Imagine? hmmm............
 
Oke. Sambung kisah ayiez * TERemo Plak kejap :D
 
Keperitan ayiez berterusan, lepas bawa dia ke klinik. Aku tak salahkan doc,aku salahkan staf yang jaga kaunter farmasi dier. Bagi ubat time borak-borak. Pastu bagi ubat melecet untuk orang dewasa. boleh? Nak aku lepuk lelaju jek. Kalau kita orang dewasa ni melecet pun......... aku rasa kita sendiri tak sanggup nak sapu ubat tu kat tempat melecet kita ok. Melecet + pedih. Kau boleh bagi ubat ala-ala cecair bercampur garam. Ada otak ke? If yer pun Speedy Recovery tak kan kau sanggup nak biau anak kau melalak serupa kaki terseliuh sepanjang hari??? .............. elok-elok aku sapu jek, menjerit macam kena pukul ngan pijak, terus aku cuci balik, sapu losyen, baru senyap. haishhh!! buang masa betul lah! pegi klinik nih! .........
 
Dah 2 kali klinik tur wat hal. Kalau kau orang. Ape kau orang pk?
 
SITUASI.
G klinik, ayiez demam+batuk+selsema+kahak+idung sumbat, dah jumpa doc, doc da kata memang dia bagi semua ubat tu.Ok nice one. Pastu tunggu turn nak ambil ubat, sampai kaunter ubat, dia bagi ubat demam + selsema + batuk. ( da terang2 tulis kat label - ubat batuk, siap ada sign kecik doc, which mean doc da check ubat tu kan?. pastu aku tanyala.. ubat kahak mana? Dia boleh amik ubat batuk tu buat tanda slash (/) btauk/kahak. BOLEH?. Pastu bila aku tanya lagi, mana ubat titis idung baby ni? Doc kata nak bagi? .......dia tros pusing belakang amik ubat titis without refer pada doc. buatnya kau salah bagi ubat titis mata kat baby aku camner? haishhhhhhh........... Last-last, ubat titis idung tu aku tak pakai pun....... sanggup g klinik, beli ubat titis farmasi. SELAMAT.
 
hmm.......nampaknya, kita ni bukan setakat jadi nurse pada anak-anak kita, kita kena tahu dan perati juga ubat-ubat yang diberi oleh pembantu doc ni...kadang main taram jek. haish......
 
Ok. kisah punggung ayiez yang melecet tur.
jenuh membeli ubat / cream sesuai. dari Dropolene.. my fren kata dropolene tu more untuk mencegah. Sampai abes aku kejekan dropolene, still tak oke, merah giler! .pastu aku beli Nappy rash sebamed. Alhamdullillah, kurang, tapi tak kering. Macam-macam tuka.dan yang paling rasi adelah " Egozite". harga RM 16.80. Bertindak balas dengan cepat. 1 hari 1 malam pakai da kering luka melecet dia. Now my son kembali ke sikap asal dia. Happy go lucky person!
 
Anak-anak seronok, mama seronok dan boleh tido lena! ..........weeeeeeeee
 
 
Azura,
With Luv 13122011
 

0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design