NUFFNANG

FOLLOW ME

Mulakan Hari Dengan Bismillah

Monday, December 05, 2011 0 Comments A+ a-

Bismillahhirrahmannirrahim.
Permudahkanlah segala urusanku Ya Allah.

Kalau kita nak kecik ati, tersentap sebab mulut orang, sikap orang, perangai orang. What For ek?
Kita langsung takdapat pekdah ape. Sakit ati + marah lagi ader taw. Yang buat kita rasa camtu, ada dapat sesuatu .. 'dosa'. Mebi itu yang memang dia nak kot!

Biarlah! tu antara dia, mereka-mereka dengan Allah. Kita ni mendoakan yang baik-baik je la kan? Doakan yang tak baik kang.kita ni dikira dan dilihat sama spesis plak dengan mereka. So.....
Soo??

Ada yang berkata " Silence is the best Remedy!" BENAR! Bercakap banyak pun, tak guna, even benda tu betul. orang lain yang tanak terima pembaharuan tetap akan mengata! . So. The Solution is, kau juz buat job kau. Settel job kau, kau duk diam-diam. Timah ke Joyah ke Bakar ke nak mengata kau dekat bos kau, lantak pi lah wei. Janji ape seme keje kau, kau da update perkembangan dengan bos kau kan? So.. yang nak pi mengadu domba belakang-belakang. lantak kan dia la wei. Selagi kau tak dengar, selagi kau tak nampak. Kau buat-buat takder berlaku ape-ape. Depa seme tak penting. Setuju ke tak setuju post aku ne?

Dan lagi.........
Bila orang hantar sesuatu yang perlu makluman segera, untuk mudahkan proses kerja orang lain. silelah jangan pandang remeh! .. kan da susahkan diri... Then jangan la pulak nak buat cerita kan? Kata da cakap 'face two face' .. err!! bile masa ekk? Aku pekak ker? ;p Lagi satu.. aku ni nak jaga 'ramai' ....so. kalau setakat cakap 'mulut' jer "IF YER la kau cakap kan? " ... mana mungkin aku nak ingat semua kan? .. so, sila la berfikir bagi pihap orang lain. Bukan nak lepas tengkuk sendiri jer ..........

*** marah? do i mension ur name? takder kan? so. BLAH! T_____________________T
Yang lain plaj , orang lain plak tu yang tolong 'cakap ' bagi pihak kau. Kau ingat kau sape? Ada mulut tak? Ada otak tak? ini bukan zaman sekolah lah!! haish. plsssssssss

Yang nak teruskan mengadu. teruskan, aku dengan semangat yang baru, jiwa baru.. aku malas nak amik port kes-kes yang tak berfaedah ni. Aku cuma nak jaga tempat aku cari rezeki, kau orang nak gelumang dose fitnah hari-hari.. sukati. Aku akan buat-buat seperti tiada apa yang berlaku antara aku dan kau. Kalau boleh, pandang kau pun aku taknak. Depan aku kau lain, belakang aku kau lain. Aku ingatkan, kau ni kira cam OK la. but KO. oh! aku salah menilai orang.. AGAIN!! ??

Pe masalah kau ni? Aku kirim orang lain makanan pun tak boleh? Yang kau kelular beramai-ramai sampai _________ kosong.. takpe yerk! ? hmmm ke ada share bukak ______ ni? Pastu........... haish.. malas tol nak story. * kau fk la sendiri yerk.. ** kau orang kan suke skodeng umah aku ni dalam diam kan? KONONla tanak ambil tahu.. nak wat tak tahu.. TAPI? . ahaks ........ takpelah...... at least !! ............... T_____________________T

Pada yang suke buat-buat cerita tu. SUDAH-sudahla!! tak letey ker? ke da jadi TABIAT. kalau tak mengata, krem mulut tu kalau tak mengata? * penat FK.

eh!! dis week start citer @ 131 Astro = Peah Gosip! euww..... * jom tengok!