FOLLOW ME

October 13, 2011

MANUSIA

Selagi kita bernama MANUSIA
kita semestinya SABAR
SABAR pun kita ada LIMITNYA
Jangan sabar-sabar,
Sampai kena pijak KEPALA.

Kesabaran agak tergugat lately ni..
Bukan nak kata kita ni perfect! bagus!
Tapi, hakikatnya MEMANG BAGUS dari kauuuu.......
RETI?
Kau buat-buat jek bizi! HASIL? ada??...

Kau ikhlas ke tak ke ..
tu urusan kau dengan ALLAH.
Takder kaitan dengan haku. RETI?
Aku tak nak ambil tahu
dan TAKNAK tahu apa kau buat.

So.. kau tak payah SIBUK-SIBUK tanya apa aku buat.
RETI?
PANTANG betul bila ada suara-suara Monyet ni tanya soalan seperti di atas.
jaga hal kau suda.
ADE aku tanya ape kau buat.. ADE? tak der kan?
So!! ???........... adoi.. BIZI BODY betul.

Satu hari kalau tak MENYEMAKKAN kepala aku boleh?
Hurmmmmmmm..
Korang ni sume cari pasal dekat TEMPAT CARI REZEKI yang lagi 30 tahun korang nak cari rezeki kat sini.
Apehal cari GADO je?
Bergosip dekat Ym.. tak puas hati orang tu, tak puas hati orang ni. Perghhhhhhhhh!!
Bagos giler... kau bagos sangatla..?

Ok NICE ATTITUDE.

Now i know U camner.
So, tak payah belakon BAIK depan aku.
Nak muntahhhhh tengok kau. OK?

aku ada SITUASI.
Korang CUBE axplain.
Orang jenis APEKAH ini?

Kak D bercakap dengan si Z
" wei, kau ada pembaris tak?"

Z menjawab soalan
" takder la wei.. kau nak buat ape?"

Kak D menjawab
" aku nak guna daaa , takder takpelah... "
aku pun berlalu ke ruangan lain..

TETIBE

kak D dengar ada satu suara

Penyibuk bertanya
" wei.. kak D nak apa? "

Z menjawab
"Pembaris"

Penyibuk bertanya lagi.
" larhh.. nak wat pe? "

Z menjawab
"Entah.. mana aku tau.. "

LAST-LAST KAK D mencelah.. nak guna ler.. nak wat pe lagi.

Y si penyibuk tak tanya kak D direct.. kenapa nak Shhhh shhhh dengan Z?
Seee........... perangai KEPOCHI tak sudah..

** Makin hari makin meluat tengok kamu.
Semoga diberi HIDAYAH.
Takder manusia yang sempurna.
Kalau ada berbuat silap, sedar diri dan berubah.
Bila orang da berubah, kau KUTUK plak dia lagi.
KAU BAIK SANGAT ker????????
?

0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design