FOLLOW ME

October 7, 2011

BeRsaNgKa BaiK jE OkEy?

Kita kena sentiasa bersangka baik dengan manusia disekeliling kita.
Kalau asik nak bersangka buruk sahaja, pastinya orang juga akan bersangka buruk dengan kita.
lebih baik bersangka baik saja.
Kau pun dapat pahala, takdelah tambah dose ngumpat sebakOl. tak gitue? :p

Jika ini berlaku kepada kamu. Apa tindakan kamu sebagai manusia NORMAL?
Okey.. ini situasi mengikut keadaan.

1. Kamu TERjumpa A di kedai makan, lalu kamu mengangkat tangan dan senyum padanya.
Malangnya si A tidak senyum kembali padamu, walopun matanya memandang kamu sekali
imbas.. dan memalingkan mukanya.

= Kalau pk negatif = " uish, aku senyum kat dier, dier wat tak tahu je!! lepas ni sorryla
aku nak senyum kat ko! nak aku senyum, ko tego aku dulu! haish.. sombong!!!

= Kalau positif = " mm, takpelah, mungkin dia tak nampak kot ".... sambil berlalu..

hikhikhik..
Kadang-kadang malas nak pk negetip.. tapi otak ni 'jahat' ..:p
Ape susah sangat ke nak senyum dahulu, jika dia tu tak senyum ngan kita dulu? Jatuh ke pangkat kita kalau kita senyum dulu? abes ke dwet kiter jika kita senyum dahulu?..

Kadang² hairan juga,
kerana dek terlalu menjaga pangkat, menjaga nama ...
sanggup..
memandang sini je kuli² cam haku nie..
mmmm...~
Semoga hidup diberkati.

0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design