NUFFNANG

FOLLOW ME

PARAM ke HARAMjadah? :p

Thursday, August 25, 2011 0 Comments A+ a-

Nak stOry mOry tentang PARAM.
PARAM = Pasar Ramadhan. = Singkatan la kot. ehehe...

Dah ujung-ujung puasa ni kan.. nak citer sket tentang RASA makanan-makanan yang ado kek PARAM. hmmm, ada yang ok, ada yang cam haremmm.......

MURTABAK ayam.

Ada yang jual harga 2.00
Ada yang jual harga 2.30
Ada yang jual harga 2.50
Ada yang jual harga 1.80
hmm.. tapi yang harga 2.50 paling rasa ampehz. Dengan tepung tebal, murtabak penuh bawang. Aku order murtabak ayam okeh.bukan murtabak bawang daaaaaaaa......haish..
kuah? hmmmm, kari ada yang masam, ada yang masin, ada yang tawar, ada yang basi... adoiiiiiiii......... kau berniaga bang! berniaga,orang bayar nak dapatkan makanan, bukan free tau bang!! ......... ape kau rase? kalau kau beli, bawak balik, then makanan tu takleh dimakan??? ....

** Murtabak ni salah satu makanan feberet tau..sedih je bila everyday beli rasa cam hampagas! ...sobs sobs...

SOYA panas

Ada yang jual harga 1.00
Ada yang jual harga 1.50
RASE? both harga sama jek......... tawar! tawar!tawar!! uwaaaaaaaaaaa.... pastu ada sekali tu masham........ adoila....... tekak ni kembang balik bila teringat rasa masam tu.. haih.......

AYAM golekk tergolek-golek

hmm, ni lagi la aku frust tertonggeng-tonggeng....... beli ayam 1/2 ekor harga? uuuuu .........9 hengget.. kalau 1 ekor...dalam 16-18 hengget. frust la .. sebab ayam mentah.....baru belajar memanggang ke bang? adoi....... frust frustttttttttt..... so, rasa duit RM9 tu terpanggang-panggang dek api.. adei

ROTI Jongang

Ni pun salah 1 menu pefebet julaa.. Kalau g paso malam, mesti beli.. :D tapi beli kat PARAM adeh!! ....... ada yang masin, tawar, sos melambak-lambak, sampai lembik roti, telor sikit, takder daging @ ayam,.... kosong!! mayonis murah kot....masam giler! memang menyumpah-nyumpah la aku makan.....kalau yang masin tu memang tak usik la....... err.. kembang tekak tau.

ROTI jala

Kalau nak citer bab ni lagiiiiiiiii la ati panas.. terbayang-bayang kesedapan roti jala dan kuah kari plus kentang n isi ayam yang mabeles...... uuuuuuu.. kalau beli adoi, sakit ati jiwa raga okeh.... roti jala tebal, rasa tepung semata, kuah plak, cair mair, kosong....... adui.. baik cicah milo!

KESIMPULANNYA :-
Kalau tak tere meniaga, takyah la meniaga....orang yang beli a tentulah orang yang tak masak..balik keje nak berbuka, nak makan kan..... kalau la rasa cam hampeh.com, ape CER? adeh...

PENGAJARAN kat AKU :-
Aku takkan beli dah, klu gerai ikan bako, klu tempat pembakonyer kecik, baruuuuuuu... dah sah-sah baru-baru nak niaga... haish.....nak rasa tak leh, PUASA. kihkihkih......

tapi......... tak semua la terok.. tapi bila beli terkena, bile beli terkena, bile tak beli tak kena plak.. hehehe... so, jadi serik la kan......... hehehe.. LOKASI : RAHSIA

MASAK lebih AFDAL. ^_* dan berbaloi-baloiiiiii