NUFFNANG

FOLLOW ME

BS : Baby sitter

Thursday, August 25, 2011 0 Comments A+ a-

Anggapla dia macam keluarga
SEBAB
Dia jaga anak kita

Aku bayar BS 200. Kalau cuti sekolah, Si Hafiz aku transit sekali ngan adik dia, so, aku akan bayar RM250.00.

Ada beberapa persoalan yang bermain kat kepala otakku. Perlu ke bayar BS ikot hari? ataupun nak bayar full or half? .. kenapa timbul isu ini ekk? Lihat situasi dibawah.

> Kita cuti --------- ada bos kita potong gaji kita?
> Kita mc ---------- ada bos kita potong gaji kita?
> Kita cuti bersalin pun ------- bos tak potong gaji kita kan?

Samalah kes BS.

Dia juga makan gaji macam kita, ape pulak dia pk nanti.... kita berkire dengan dia? hmm.... wat pe nak potong². Da memang itu tetap income bulanan dia kan... Kalau BS tak berkire, jaga anak aku elok, aku pun tak berkire. Lagipun nak potong sebab cuti raye>? tak berbaloi... sebab kau yang nak cuti, lainla BS minta cuti 3 weeks, dan ko memang takder tempat nak antar, duit BS yang kau potong tu seba kau bayar kat lain sebab tumpang umah orang laiin. TU LAIN CITER.

Pendapat peribadi saya : Selagi BS jaga anak elok, tak berkira time pulang kita, takyah la kita berkira sangattt...... BS guna kudrat n tenaga nak jaga, tak TERNILAI sebenornya sumbangan dia kat keluarga kita. TERIMA KASIH sudah.......

Kalau nak kira hari.wahhhhhhhhhh, rajin giler nak kira day by day.. Kalau kat opis camtu agak nak tak? :P kira day by dy, then time tak wat keje potong gaji......huhuhu, KONPEM tamau kan... so... takyah berkire la...