FOLLOW ME

July 1, 2011

Pakaian tidak mencerminkan diri ANDA.

Terpanggil nak berceloteh tentang S I K A P.
Kita semua manusia, sikap berbeza².
Ada yang penyabar yang amat.
Ada yang pemarah bertempat.
Ada gak yang marah tak bertempat. Nak marahhh je .. @_@

TOPIK yang ai diskus ngan FB Frenz (^______^)

"If u all mkn kat Kenny ke, TCRS ke, mana² ke, kalau staf antar air dlm gelas penutup tak rapat (like bekas air coke tapau kat Kepci), adakah u all marah pelayan yg hantar tu dgn berkata "buatla keje tu betol², main-main,u dibayar okeh!" .. erm Pndgn peribadi Julaa, enuff kalau minta dia tukar gelas @ penutup lain, tak perlu nak marah dia di public, wahh, NICE! peribadi Wanita Berjubah dan bertudung litup itu.. hmmm "

Rata-rata kengkawan aku memberi komen yang positif. bab --------> pada pandangan Peribadi julaaa...

YES!! kita tak perlu nak marah-marah dier. Dia bekerja. YE benar, dia dibayar gaji, tapi ko takder hak nak maki @ marah dia dikhalayak. Bukan dia tumpahkan air ke baju Vogeh Da Vass ko.

SERIUS!! ~ Pada pandangan pertama aku, tatkala dia melangkah masok ke TCRS haritu, aku trpaku dengan style berjubah ala-ala Dato' Ct gitu... mekap simple, tudung labuh menutupi dadanya. Sangat gorjes, anaknya comel.. aku rasa berumur 3 tahun. Suaminya juga good looking, kira cam pasangan yang secocok gitew.......

Urm.. dalam hati aku berkata " mesti famili dia bahagia jek kan.. anak somel, laki good looking, wife cantik, macam orang ada - ada je" ...

Pastu........
Bila sampai je order table dia..
aku terdengar ""buatla keje tu betol², main-main,u dibayar okeh!" ... ERK!!!!! ..
pastu ada supervisor TCRS datang, takpe puan, nanti saya minta gantikan lain. , mataaku yang rabun tapi belum buta ok...... Budak tu bukanlah TERtumpahkan air pun, cuma bekas tu tak bertutup rapat. Kalau tak boleh tutup betul pun Y not guna perkataan yang lebih baik, yang lebih sopan,yang lebih Nice.......... sama-sama MELAYU maaaaaaaaaaa

Apa salahnya if guna ayat " dik, tolong tukar penutup bekas air ni" .. kan bagos.. Ini aku tengok da rupa je lawo.. perangai aiyooooooooooooo...

Yang malu, opkos la yang dekat ngan dia, like suaminya, anaknya.. haihh...yang sian laki dia, muka malu la kan, laki dia cakap " takyah la marah-marah, pastu dia balas laki dia cakap " UUUUU, kita pay okey. so, kita patut dapat servis terbaik, jangan main-main..


" NI POPUAN KALO JADI BOS... HABES, DI BALING SEGALA KETAS KEJE KAT MUKA ORANG BAWAH .....

Aku pegang 1 prinsip je..

Jika kita buat baik kat orang,
Insya'Allah orang buat baik kat kita,
Tapi jangan kita buat baik sebab nak dipandang dan disanjung orang.
Biar Ikhlas.

Kita jangan judge orang daripada FES pandangan mata kasar kita.

Kalau dia pakai seksi seksa segala, adakaha dia JAHAT? adakah dia tidak SOLAT? adakah dia tidak PUASA? ...

Kadang-kadang orang bertutup litup bagai ni yang lagiiiii bahaya,...............

FIKIR-FIKIRKAN.

Aku bukanlah nak menghentam wanita brtudung, aku juga brtudung, tetapi, sikap kau tidak mencerminkan pakaian kau. Kita sebagai manusia lebih lagi kita ni Islam, haruslah kita banyak bersabar.

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design