FOLLOW ME

June 17, 2011

Tado title - 5

Assalamualaikum,
Ekceli tatau sangat ape nak story mory. But, aku sangat buhsan sekarang, so, apa yang aku layangkan ni adalah luahan ikhlas dari hati. Tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang telah kembali kepadaNYA.

1---> Apa pentingnya KERJASAMA?
oh!! sangat penting pada aku oke, Pada korang, aku tak tahu, tapi aku rasa dalam kehidupan, sangat penting kerjasama. Even Wonderpet pun bekerjasama bila nak settle masalah. Inikan pulak kita manusia.

* Sama mak ayah - mestilah ringan tulang, bantu mana patut. Kuar belanja mana patut. Kalau kita tak berkira dengan orang lain, orang lain juga tak berkira ngan kita.

* Sama laki / bini - ini lagi penting, kalo ko da tengok bini ko tercungap² balik keje, nak masak, nak kemas uma, nak basuh baju, nak salin pampers anak, sila-sila la bagi kerjasama, jangan ko terbongkang dan duduk di kerusi OGAWA membaca paper..

* Sama rakan sekerja - lagi la penting, kita bukan nak kerja 2-3 tahun, but up to 55 - 60 years. Jadinya kena juga bekerjasa antara satu sama lain, if ko berkira sangattt nak buat keje itu ini, aku lagi berkira. Kalau aku ni nak berkira, banyak dah aku berkira, tapi aku bukan jenis cam tu.

2---> Tolongla jangan Mengata rakan sekerja anda!
Kenapa ? tak boleh? yerrr!! sangat tak boleh!! tolonglah.. adakah anda percaya rakan sekerja anda 100%? A anda ceritakan padanya , adakah A juga ceritanya pada si B tanpa tambah gula dan garam??? .. anda pikirkan...

* Rakan sekerja kita, kita akan jumpa lama bertahun-tahun, A anda cerita padanya tentang si no.1, mungkin rahsia itu boleh disimpan seketika, bila hubungan ,mulai rengang, si no.1 akan mula bercerita tentang A pada si no.2. Apa akan berlaku? P E R A N G syko.

* Tolong!! tolong jangan mengata rakan sekerja anda dengan rakan sepejabat anda, kerana dia juga berkawan dengan rakan pejabat anda.

* CARANYA : berbuat baik dan bersangka baik sahaja pada semua rakan sekerja. Dia nak menngata anda belakang²? itu urusan dia dengan ALLAH.

3---> Aku bukan sempurna!
Ya!! aku manusia biasa, aku bukan malaikat. Aku cuba dan akan terus memperbaiki diri aku. Sekiranya ana dapat mengesan perangai burukku, silalah lempang diriku laju-laju. =) Aku redho!! ... Aku TERmarah bos aku, Aku terJERIT kat bos aku. Aku TERjeling bos aku. Kenapa? Sebab aku manusia biasa. Punya sekeping hati dan perasaan. Aku bukan kambeng yang boleh kau suruh makan mana-mana rumput!! .........

4---> Kalau nak mengarah .....
Aku tahu, keje sebagai kuli macam aku ni, sape-sape boleh mengarah aku, tapi aku bukan lembu, bukan kambeng, bukan itik untuk ko keluar arahan membabi buta! Gunakan TONE yang betol, SUARA yang manis, AIRMUKA yang sopan. -----------> sila fahamkan.
Kalau da ko guna nada seperti mengarah LEMBU, sape yang tak marah? kalau ko guna satu-satu perkataan yang tak sepatutnya, sape yang tak MARAH? ... aku manusia TAW.

5---> Bowling activiti3s..
Wuuuuuuuuuuu... kaki pun letih, jari pun sakit. Macam malas nak bowl.. tapi kena training. Training makes perfect kan?.. kalau nak perfect tapi tak tening, kau boleh perfect? wahhh, hebatt.. aku belum sampai tahap tu, tening selalu pun still cam unta. Camner?...kihkihkih..

6.---> Kalau orang bagi, aku terima je, Kalau orang beli, aku pakai je, Kalau orang suka, aku suke je, Kalau orang ajak makan, aku okey je--------> janji ko bayar!!! hahahhaha =p

1 comments:

Mawar Berduri said...

aku nak join yang num 6 tu.. itu aku suka sangat..hee..

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design