FOLLOW ME

June 10, 2011

MusKiL @_@

Bila ditanya, kita jawab,
Bila kita da jawab, dikata kita tak percaya pada skill dia pulak.
BOLEH?

Situasi 1 : -
A bertanya pada pengurus B tentang kriteria pemilihan sukan. Ok fine, maknanya, A nak tahu kriteria pemilihan la kan? .. so.. si B pun jawablah.. kriteria-kriteria tersebut, katanya konsentrasi, level, avg, stamina, peringkat umo.. kena masuk banyak pertandingan luar untuk compare kebolehan kita dengan orang lain.. bukan setakat dalaman jek..

Bila B dah jawab camtu, si A ni, ayat memula macam REDHO.. tapi di tengah² dan dihujung mengkondem plakz.. baik kau takyah tanya wei! .. Antara jawapan A yang menyakitkan ati ,

* Dia rasa dia minat sukan ni = RASA okeh!
* Dia rasa dia boleh kalahkan pemain sedia ada = RASA juga okeh.
( kalau setakat pemain dalaman, tak payah CER la A... meh one to one dulu, baru ley citer lanjut) ( kita bukan sekadar nak kalahkan yang sedia ada,
tapi kita kena bersedia mental dan fizikal nak berentap dengan org lain. )
sorry to say, mentaliti rendah. Kita jangan berani nak berentap dalaman je,
kat luar sana lebih banyak cabaran besar nak galas..
* Seee kawan-kawan sepersukanan gua, dia RASA dia boleh kalahkan korang! ..
so, sila la cargas training k.. ^_^
* Dia kata banyak offer dari Sukan lain, tapi dia RASA dia lebih suka sukan ni
* Ayat akhir dan tak boleh blah.. Takpelah, kalau macam ini, memang da taw
da TAKKAN terpilih... wuwuwuwuwu :(

Oke.. sini aku punyer pendapat :-

* Skuad kiter da ada 4 orang yang benar-benar boleh main sukan ni, skang ni, TIBA MASANYA nak cari pelapis. PELAPIS mean? PELAPIS muda. BUKAN VETERAN. Kalau kau VETEREN tapi KAU benar-benar HEBAT, kami akan serap kau. Masalahnya kau SELEVEL ngan yang sedia ada. huhu, so, no POINT.

* Sukan ini, sapa tak kuat fizikal memang la hancus. Subuh bangun dah, game start 9.30 - 10.00 pagi, blok kedua 2.00 petang, blok ketiga 4.30 petang, blok keempat 8.00 malam.. so, sapa main blok keempat KONPEM LEMAU. , Balik plak, nak makan dulu, paling awal 12.30 atas katil; .. kalau tukang masak tu lembab tahap dewa, 1.30 - 2.00 pagi baru atas katil, tidonyer lom pasti, sok subuh da bangun jalankan rutin seminggu. KAU ADA??? Atlit yang muda-muda pun letih menunggu ni kan plak................ hurmmm...

* Kita kena ada kesedaran diri la eyh..Jangan kita fikir kita jek bagos, kita RASA kita boleh, RASA-RASA skang ni tak bley pakai da, kita kena YAKIN diri KITA BOLEH BUAT.

p/s : ko kater ko banyak tawaran kan ? Silelah ke sana..

* Moral nak dikongsi : Bila ko bertanya apa kriteria, bila da diberi jawapan TERANG LAGI BERSULUH, kau berusaha menidakkannya plak.. nononono, Tak baekkk tuuuuuuu...........

0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design