FOLLOW ME

June 10, 2011

12 jam tanpa tido!

Okeh.. ni kesinambungan cerita menjadi nurse part-time tatkala anak-anak tak sihat. So, automatik, mamanya menyandang keje nurse a.k.a jululawat :) ngeeeee .......

Kalau anak kita demam panas ...
Kau lena tido??

Kalau anak kita demam ceme-ceme ...
Kau lena tido??

Kalau anak kita batok² berkahak...
Kau lena tido??

Kalau anak kita dalam nafasnya berbunyi-bunyi...
Kau lena tido??

Cer story, Cer Story ....

Kalau aku.. JAWAPAN AKU tidak! Biarlah aku yang tak tido, Biarlah aku yang mata bengkak, biarlah aku yang pening kepala.. BIARLAH. Janji, anak-anak aku cepat sihat. Lepas sihat, mama boleh bantai tido KrOhzzzz plakz .. ngeeeee

Bercerita tentang tak tido 12 JAM. Teringat kenangan keje Kilang Sony TV kat Bangi. keje 12 jam. 6.15 pagi - 6.15 petang. Hari bertukar ganti pun da tatau. Rasa pegi keje ari selasa, nape balik da ari rabu.. wakakakaa :P

Penat tak penat la jugak,. keje berdiri 12 jam, only 1 hrs rehat, so, 11 jam berdiri. Dok Buat FBT, komponen dalam TV Cembung dulu kala.. ahakz. Buang Raising yang melekat kat FBT dan bla bla bla.. Seronoknya masa tu...hiihi.. gaji? masyukkkkkk ley cecah 2k plus OT. Series bez!! bila balik uma, belum tentu tido lagik, walopun da keje 12 jam, balik uma tolong mak kemas uma dulu, wat apa yang patut, yelah.. mak meniaga katering masa tuh....... cian mak sowang-sowang.. ^_^

Kalau dulu aku boleh berjaga 12 jam berdiri dalam kilang dikelilingi akak-akak tomboy yang cunz-cunz dan sempoi, abang-abang hensem bermoto TZM, kihkih, takkan sekarang aku tak boleh nak berjaga malam kurang 12 jam demi zuriat aku kan? Kamon ajulaaa, U CAN DO IT.

Kan da ada bb... dimana saja kamu bley berfb, bertweet dan berblogging.. ahakz.. =p

Korang doakanla aku kuat dan tabah, demi anak-anak aku, demi keluarga aku, Fes! aku utamakan Family, Seken, Hobi, Third Diri ini....... ♥

0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design