NUFFNANG

FOLLOW ME

Bila dia tak sihat..

Tuesday, May 17, 2011 1 Comments A+ a-


Musim la sekarang ni,
Dengan cuaca yang tak menetu, panassss mentiber ujan + sujuk.
Kita yang dewasa ni pun perit nak tanggungnyer. Ni kan pulak bayi???

Adui..my seken prince ni demam on n off. Dia dengan abangnya, sangatlaa lain. Si abang, umo-umo cani memang laju jek makan ubat.. die ni susahhhh betOL.. * cabaran baru tuh mmayiez... =)

Pixca dibawah ni, dekat klinik Lita Alis, Bandar Baru Bangi, jam 8.30 malam. Ada lagi 8 orang pesakit sebelum turn kami. Sejam jugakla tunggu turn nak masok bilik dokter. Aku ni, dah la mamai-mamai, tido tak cukup, makan pun tak lagi..uhuk!! * menaip ni pun sambil menguap dan berair-air mata aku...

Tak senang duduk aku kat klinik tu, kerusi semua penuh, lagipun aku rasa, klu aku masok duduk.. konpem ayiez memekak.. dia boring, so..aku decide berdiri je kat luar, layankan ayiez tengok lampu + kete + moto.. kihkihkih ^_^

Aku pesan kat apiz,
"apiz duk dalam yer, duduk kusi depan bilik dokter tu, nanti kalau nurse panggil nama adik, apiz panggil mama k"

Bagus!! anak aku tu ikot perintah. Memang dia duduk je kat depan bilik doc tu.. heheehehe * boleh harap.


Masok bilik doc, doc kata

"alahai, cian awak ni, berair-air mata awak ni, meh doc cek mulut awak meh"

Pandai plak ayiez ni bukak mulut. ngeeeeeeee* gud boy!!

Doc kata " cian nawak, mulut awak banyak ulser la yang, T doc bagi ubat titis kat mulut k.. pastu doc bagi antibiotik, abeskan dalam masa seminggu, ubat demam dan ceme-ceme." * hamek .. sepakej :P

Pastu aku minta Xtra ubat montot dia for emergency. huhu, Thanx doc, saya rasa berbaloi la jugak tunggu lama ada hasil.. masok bilik doc lebih kurang 7 menet gak hihii...


Suhu Badan dia yang On N Off


16/5/2011
‎9.00 pagi 36.7
12.00 tgh 39.4 - ubat montot
4.00 petang 37.6
5.25 petang - 38.8

On n Off, On On On...

17/5/2011

10.45 mlm - 39.2 - ubat montot
1.40 pagi - 37.7
3.30 pagi - 36.4 - ubat demam
6.00 pagi - 36.1
8.01 pagi - 35.8

Get WeLL Soon Ayiez.
Biar mama tak cukup tido, asal kamu sihat.

1 comments:

Write comments
May 17, 2011 at 5:14 PM delete

olololo.. ciannya Ayiez...
do get well soon, dear!

Reply
avatar