NUFFNANG

FOLLOW ME

Terkehadapan ye ?

Tuesday, March 15, 2011 1 Comments A+ a-

Bila singgah belog GA , aku pun teringat perkataan yang telah dipendekkan & ditambah dengan imbuhan sesuka ati.......
Ok! , banyak nooo perkataan yang
sangat² telah di pendekkan & di tambah ------------> like..
-
-
-
aq - aku
ak - aku
kew - ke
n4k - nak
malew - malu
lew - ler
nyew - nye
M'f - maaf
Bdk - budak
Aner - mana
Kaw - kau
Funz - fun
Awaks - awak
Orunk - Orang
Taw - tau
Gilew - gila
Mencik - benci
g - pergi
sme - semua
bubbye - babai
lgy - lagi
wht chu duing? - what are u doing
Larh - lah
Budaq - budak
Ad- ada
s3ng4l - sengal
Korank - Kauorang
yunk - yang
shaye - saya
takpew - takpe
Gaiya - gaya
sew-rang - serang
boo-duck - budak
sewkarang - sekarang
-
-
-
dannnnnnnnnnnn banyakkkkkkkkkk lagiiiii
mengapakah? kadang² naik juling mater nak membacenyer. hehe
Adelah yang aku faham, dan ada yang APE NI? hohohoho..
** u all camner? boleh la pendekkan, tapi jangan BAJET sume orang tahu! ...
-
-
-
-
-
dapat makcik² cm haku niiiiii, 5 menet nak memahaminyer :)

1 comments:

Write comments
Cikin
AUTHOR
March 15, 2011 at 8:50 PM delete

hahaha . kdg2 tu rasa mcm nak telan panadol je kalau ada entri guna bhsa mcm tu :)

Reply
avatar