FOLLOW ME

March 8, 2011

- Selamat Hari Wanita -

Jadilah Wanita yang Berilmu
Jadilah Wanita yang Matang
Jadilah Wanita yang Berwawasan
Jadilah Wanita yang Beriman
Jadilah Wanita yang mampu berdiri di atas Kaki Sendiri

Jagalah Aib sebagai seorang Wanita

Ce ce ceciterrr ... ;p
Honestly lebih suka berkawan dengan lelaki berbanding perempuan . KENAPA?
Sebab popuan banyak mulut.. Lelaki, tak kisah pun, kau nak pakai apa.. warna apa.. brand ape.. klu popuan.. wah wah....asik itam je? brand ape ni? uuu ..... =p


Tu perempuan.
Kalo wanita, it mean da ada suami, da ada anak.. da ada femili... huhu, lagi terserlah sifat mak mak segala ni.. Mulut pot pet pot pet.. sampai kawan sediri pun nak dileterkan ibarat si kawan adalah anak.. hoho! ~ ..Jadilah wanita yang matang yek .. Memang tak dinafikan, popuan skang...nak menandingi lelaki.. sume lelaki buat. KUNUNNYA popuan leh buat.. TAPI....... bila kena angkat barang, panjat tangga .. 'ehhhhhhhh, laki la yang buat.. ' ..huhu.. kata nak sama taraf ngan lelaki.. so! mana leh pilih² ..kenalah buat kannn kan kan ? ....... * erk! aku sebelahkan sape ni? =p

Oleh itu mau mengucapkan Selamat Hari Wanita kepada dua wanita yang sangat penting lam idup aku ni...

Ibu Ku ... mama chah ..
Terima Kasih melahirkan aku, menjaga aku, mendidik aku.. menjadikan aku 'perempuan' seperti sekarang.. Tanpamu.. tak mungkin aku juga bergelar wanita sekarang ini.. Tq MOther!

Ibu Mertuaku..
Ini bukan ala-ala kisah ibu mertuaku yang kejam itew.. Ibu metuaku sangat baek.. Tak campo hal orang, tak kisah umahtangga anak-anak.. kalo anak-anak datang rujuk masalah.. baru dia masuk campo.. klu tak.. dia sendiri-sendiri saja! cool.. Terima kasih kerana melahirkan ' anakandamu' itu.. Kerana dia, aku kini menjadi Isteri dan Ibu kepada anak-anaknya..

Kedua-dua wanita ini, adalah sumber inspirasiku.. Well Done both mama.. Hidup susah dulupun, masih mampu merikan kami adek badek makan.. sehingga besau camni.. :P

p/s : erk! macam lari tOpik je :D
SELAMAT HARI WANITA ols!

0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design