NUFFNANG

FOLLOW ME

Dapat Epal, Pisang dilupakan.

Thursday, March 17, 2011 0 Comments A+ a-

** Tiada kaitan dengan idup sesiapa.. sharing is caring.
Sesekali merapuuuuu kann? =p
Segmen luahan rasa ni berkisar tentang kehidupan,
pepatah di atas tu adalah ciptaan aku sendiri. * suka akulah kan? =p

Okeh. Maksud pepatah tersebut seperti da dapat yang baru nak okkk, tros lupakan yang da lama okkk.. huh! faham ker? ni tulis dari jiwa nie .. * siyes ..
Rambut lain-lain kaler da la ni, bukan sama itam dah! Hati? of kos la lain.. keh3x ..

MUDAH PERCAYA KATA ORANG
Kenapa? ..adekah sebab kau ditaburkan dengan banyak kemewahan?.. so, apa yang dia cakap, kau percaya bulat² tanpa menyelidiknya. Sedangkan kau lebih mengenali orang yang dikata dan dikeji itu.! Mengapa? .. Adakah masyarakat sekarang sudah ' malas' nak berfikir. Bukan ' tanak ambil tahu' tapi ' malas arh ' .

MENGALIRNYA AIR MATA DIA YANG DIFITNAH
Berdosanya kita, jika ini yang berlalu. Kata fitnah itu lebih tajam dari hujung pedang. Bayangkanlah, jika ini yang berlaku pada anda. sanggupkah nak hadap??

ANTARA DIA YANG KAU KENALI DENGAN DIA YANG BARU KAU KENALI
Beza? of koz! ... kau lagi lama kenal aku, so, sepatutnya, kau sebagai kawan , isteri , suami aku.. da tentu kau sangattt mengenali aku. Melainkan, depan aku hanya kau berikan lakonan semata-mata.. ! Tapi, kata orang, bukan ungka okeh! .. =p ops, SERIUS balik ... lebih baik kita berkongsi dengan orang yang baru kita kenali kerana dia lebih menghargai berbanding orang yang da lama kita kenali. Ku sangkakan, dia lebih memahami ku. tapiiiiiiiiii ......... *sila sambung =p

ANTARA KACA DAN PERMATA
Da tentu banyak beza, kalau diberi pilihan, mesti ramai nak permata kan? ebab lebih bernilai.. pasti! ... errrrrrr ..kaitan dengan post ini? kah! kah ! kah!

Al-kisah Tersebutlah kisah.

Macam kisah benar la ni.. da ada macam pastu kisah benar lak kan? apekah sungguh weng kau ni ajulaa ? huhuh ..ok ok .. sambung.. ^^

Sesungguhnya, kita sendiri tidak mengetahui siapakah pasangan hidup kita, sampai bilakah kita akan hidup bersama dengannya, apekah sejarah hidupnya? .. betol? ..... so, apabila sah di ijabkabulkan, kita kena redha, terima siapakah pasangan kita, kurus kah? , gemuks kah?, berkurap kah? , sengau kah? apekah? kah kah kah? kan? ..... sooooooooo walau ape pun yang orang kata tentang suami kita, isteri kita, adik² kita, mak bapak kita, kita kena redha.

Pertama : Jangan percaya melulu
Kedua : Buat usul periksa
Ketiga : Jangan mudah buang kawan, isteri, suami, anak-anak
Keempat : Lu fikir la sendiri..

contoh situasi :

i - Suami kamu dikata oleh ipar kamu, dikatanya suami kamu isap dadah..
* patut ker percaya 100% ?
sedangkan dia tak penah abai kuarga, tak penah
datang lepak umah dalam keadaan lalok, tak penah pukul- memukul..

ii - Adik kamu dikatakan telah bercinta dengan bekas teman lelakinya, sedangkan
adik kamu telah berkawen.
* patut ke percaya 100%?
tanpa bukti? tanpa saksi? ...

iii - Ada staf di pejabat kata, bos kamu kata kamu pemalas!!
* patut ke ko percaya dan serang bos ko?
tanpa bukti? ...

Haaaaaaaaaa.... tu CONTOH! .so, apa pun yang kita buat, kita perlu selidik, walaopun komen itu datannya dari ahli keluarga terdekat mahupun kekununnya Bez fren kamu Okeh!