NUFFNANG

FOLLOW ME

Bersatu, Berdua, Bertiga dan Bertambah lagi.

Monday, March 14, 2011 0 Comments A+ a-

Bersatu ( satu )
Kite dilahirkan, dibesarkan, diberi makan, di didik, di sekolahkan, di universitikan, di beri kerja.
Terima kasih mak pak kite sebab menjaga kite sampai besau la ni.
Menjadi pendengar yang setia, samada kitenak cerita hal skola kite hal cikgu kita, hal kita gado ngan kawan sekolah kita, hal suka dan duka kita, hal pensil kita kena curik, dan lain².
Kite kalo balik sekolah, mesti teros jengok bawah tudung saji, mak kite masak tak sambal ikan bilis kesukaan kite.. kite kalo hari² laOk tu pun takpe.. masyuk betOl.. :D , dulu, mak kiter rajin je tolong kita ajar kita wat hOmework, kiter ingat lagi, kita ngan adik lelaki kiter wat homework sesama.. kekek ...* wendu la tyme tu..

♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦
Berdua (dua)
Kita da keja taw mak, pastu kita ada kenal sorang 'guy' ni, dia slalu stare kat kite.. bila dia nak kuar g sarapan je, dia datang opis kita dan tanya kite , kalo² kiter nak kirim kat dier.. hehe, tapi kan mak, dia salu lupe apa yang kita kirim kat dier.. Walopun dia salu lupa apa yang kita pesan , tapi kita tak penah marah die.. * marah² sayang adaleh * =p .. mungkinkah sebab kiter da sayang kat dier ? mungkin juga kan mak? orang kata, kalo da sayang, silap, atau buruk apapun kita tak nampak..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bila da berdua, jangan la asek kuar berdua je, then balik lambat. Tak maness..... Ayah kiter cukOp pantang kalo anak dier ni balik memalam buter, naek moto lak tu, satu taman leh terjage kalo dengor bunyi mOto dier .. =p .. kite kalo detim pun, lepas balik je keje ari sabtu.. kol 12.45 p.m sampai kol 4 petang. Kite tak penahnyer detim sampai balik malam. * bapak kiter marah taw!. Klu kiter detim pun, g mane je.. g midbeli.. g men boling.. tader lepak² taman ni.. tengok wayang lagi la tader.. * btOl..
Satu ari tu, bapak kita cakap.. ko ni, tunang la.. nanti jiran² tengOk.. so, kiter pun kol la buah hati kiter then kiter cakap kat dier abah kiter suro pamilia dia datang risik kiter .. pamilia dia pun datangla.. kalo orang risik² ni besanya yang popuan memang tak kuar kan? * tahun 2001 kauuuuuu....kite pakai baju biasa je, kiter ingat lagi, baju kebaya kiter yang kaler ping.. Pastu tetiber atOk kiter tukar majelis risik tu kepada majelis ------> BERTUNANG
so! da ada GELARAN tuanagan orang la kiter di tahun 2001 bulan Julai.. selepas setahun kiter kenal dier .. * kalO dah jOdoh kiter kan, kenal tak lama pun da tunang, da kawen, kalo bukan jodoh kita kan? kenal 4-5 tahun pun lom tentu kawen lagi =p .... Erm. gedebak gedebuk.. da bulan Januari 2002, date 26 Januari 2002, majelis akad nikah, khtam al-Quran, majelis berinai besar di malam hari...........wahhhhhhh Pemes kiter masa tu.. sume mater pandang kiter, kita rase malam tu macam puteri raje, cantek betol diri kiter.. :D * lolz , Esoknya , 27 Jan 2002, majelis sanding, minggu depannya majelis bertandang ke umah pihak lelaki..
Kiter ingat lagi, adik ipar kita kasi kiter hadiah kete iswara ----------> sambung bayo. Oklah tu, maklomla, kita baru nak bina idup. Uma tader, kete tader.. kekeke so, orang kasi, kita terima.. Ada rezeki lebih, kita beli kete baru, lori pun bley beli.. :P
♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦
Bertiga (tiga)
Bila da kawen, pandai² la bina idup sendiri. Makan tok diri sendiri, tok suami.. tok ipar duai kalo datang.. tok mak-mak, pak pak dan seangkatan dengannya =p
bulan Julai, dokter gitau kiter pregggy.. wah! hepinyer... @_@
Bila da bertige, kiter kena pk perot tOk bertiger plak.. keselesaan tOk bertiger plak.. hehehe..
Tak sabo nak idup bertiger tau...
•••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••• ••••••
KOPIPES dari GUGEL
KEMULIAAN IBU MENGANDONG DALAM ISLAM
-
-
-
1. Dua rakaat solat wanita yang hamil lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.
2. Wanita yang hamil dapat pahala puasa disiang hari & pahala ibadat dimalam hari.
3. Wanita yang bersalin dapat pahala 70 thn solat & puasa serta setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah bagi satu pahala haji.
4. Sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin ia dikira sebagai mati syahid.
5. Wanita yang beri minum susu badannya kepad anaknya akan dapat 1 pahala daripada tiap titik susu yang diberikannya.
6. Wanita yang beri minum susu badannya kepad anaknya yang menangis maka Allah beri pahala satu tahun pahala solat & puasa.
7. Kalau wanita menyusui anaknya hingga cukup tempoh 2 setengah tahun, maka malaikat dilangit khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.
8. Seorang ibu yang menghabiskan masa malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.
9. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anaknya yang sakit akan di ampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya & bila dia hiburkan hati anaknya Allah beri 12 tahun pahala ibadat.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

"Bila kita melahirkan anak, segala dosa kita daripada hujung rambut hingga hujung kaki akan dihapuskan..Diri kita bersih suci dr segala dosa, sama macam anak yg kita lahirkan juga..Sebab tu andai kata kita ditakdirkan meninggal dunia semasa ...melahirkan, kita dikatakan mati syahid..Allahhuakbar..Betapa besarnya nikmat Allah yg dikurni...akan utk kaum wanita.."
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Semoga keluarga aku akan berbahagia sampai ke akhirnya.. AMIN