NUFFNANG

FOLLOW ME

Peristiwa 23 Feb

Wednesday, February 23, 2011 1 Comments A+ a-

Syukur Alhamdullillah,
Berderau Darah
Berdebar Hati
Turun Naik Nafas
Airmata hampir mengalir
Kepala lotak pk bebukan

Sebab ape??
Camni...
Sejak hari isnin lepas, aku kawtim ngan ustazah dia * kawan aku gak. x tempat keje, now ngajar kat skola apiz nun..Oleh sebab ayiez kitorang tinggal kat taska yang kawan tu bukak, so, plannya tumpangkan apiz tiap² hari balik sekolah ke taska adik dier tu..so, kitorang pick-up ayiez ngan apiez kat taska kol 7 everyday.

Nak dijadikan citer, petang tadi cam biasalah, kuar opis kol 6.50, tros ke taska ayiez. Tunggu 10 minit, asal tak sampai² lagi apiez ngan ustazah ni, takpe* cube bersabar ...

try kol : panggilan tak berjawab, cuba lagi kol 3 kali.. pun sama * fk! tengah drive kot... pastu tengok jam, da kol 7.15 .. aik, takkan tak sampai² lagi..derang tak penah lambat pon....pastu aku dapat kol dari ustazah dier ..

' zura, sori zura, saya tak bawa hafiz, tak jumpa pun hafiz kat mana.. '
AKU = terkedu! ...tengok jam 7.25 ...zassssss tros naek kete..encik somi siap pesan, 'mama, pegang ayiez kuat², papa nak sleit n bawak lelaju ni..' , OTW tu, mulut encik somi tak abes² ungkap ' Ya Allah, siannya anak aku....Ya Allah, anak aku.. , mesti nangis anak aku tu..' ...sedihnya rasa. Takleh nak bayang cam ner keadaan itu. *takmo ianya berulang lagik! takmo! ....

** Sepanjang 10 menet perjalanan tu, aku rasakan terlalu lama! ..sume kete lembab depan kete aku, aku maki..lampu traffic light merah sume langgar .... tak kire! nak cepat sampai sekolah! nak pelok ciom anak bujang aku. Dalam kepala otak aku ni, dah sume perkara negatif je kuar..

- camner kalo apiz tade?
- camner? camner? camner? * mode nak nangis!

Sampai skola, [kitorang salu antar apiz kat gate belakang] , tros lalu kat bahagian belakang skola.. perghhhhhhh! gile sunyi belakang tu, gelap! banyak pokok² merimbun jek... Ya Allah, camner laaaa kalo apiz ????? ...........mintak simpang !!! , lalu gate belakang, satu budak pun da tader! yelah, kol 7.45 wehhh!! bukan kol 7! ... Aku da nak nangis.. mulut ni ' apiz..apiz kat mana sayang?....

Pastu kitorang tros ke balai pegawal kat bahagian depan sekola.. ada 1 pak guard.. kitorang tanya.. 'ada nampak budak tak? pakai baju sukan? ...' BERDEBAR giler tunggu jawapan pak guard.. ' ADA' ..tertido da dia tunggu lepas nangis tadi....' ...YA ALLAH..sebak gile aku tengok apiz.. ALHAMDULLILLAH...syukur.

Naseb baik dia dengar kata papanya
- Jangan ikot orang yang tak kenal
- Jangan ambil gula² / keropok dari orang yang tak kenal
- Jangan keluar dari pagar sekolah
- Kalo papa terlambat, pegi kat pak guard..
MUJUR BUDAK NI DENGAR KATE! ~

Tak dapat nak aku bayangkan betapa kucar - kacir, dan berkecamuknya kitorang.. Pelok² apiz ...sambil cakap 'sorry sayang..' so, apiz pun nangis......

* Budak ini TERTinggal oleh ustazahnya... huhu.. alahai...
Betullah, Orang jaga anak kita tak sama cam kita jaga.. ~
Pengajaran nie

1 comments:

Write comments
aleen aiden
AUTHOR
February 24, 2011 at 4:28 PM delete

alhamdulillah..nasib baik dengar kate.huhuh

Reply
avatar