NUFFNANG

FOLLOW ME

Buatan Orang = Ilmu sihir

Thursday, December 16, 2010 1 Comments A+ a-

Apekah sihir?
Apekah buatan Orang?
Ni bukan buatan Orang yang tetttttttt tue :D
ops! siyes mode activated :D

Definasi SIHIR

" Telah berkata Ibnu Qudamah al-Maqdisi :"sihir ialah terdiri daripada ikatan (halang dari persetubuhan ), jampi-jampi,ucapan tertentu atau dalam bentuk tulisan, amalan sesuatu yang boleh memberi kesan kepada orang yang disihir pada hati dan akalnya tanpa menyentuhnya.Sihir boleh membunuh, mendatangkan penyakit, suami tidak boleh menggauli isterinya, berlakunya perceraian, menimbulkan kebencian, menyemarakkan cinta dan syahwat".

Sumber : Blog Rawatan Ganguan Jin dan Sihir

Lagi definasi sihir : BACE SINI

KISAH BENAR 1
Ibuku + Sihir + Nasi Mentah + Berulat + Baran

Masa tu...aku ingat lagi. aku sekolah menengah. form 4 kot. KitOrang bukan dari kuarga yang senang, ayah keje gOmen.. staf ukm, masa tue.. jawatan ayah hanyalah OperatOr pemprOsesan data kOmputer. huuu.... kami, adek-badek 5 Orang. aku, form 4 , adik laki aku fOrm 3, adik aku no 3, form 1 , acik sekOlah rendah.. adik bOngsu.. tadika kot..huu. * tak ingat arh .. sO..untuk tambah pendapatan kuarga, mak aku berniaga kecil-kecilan.. sambil tu wat katering, sediakan makan - minum tOk mesyuarat ke, majelis makan-makan ker.. hehe ..^_*

Mak aku memang der bakat masak-masak ni.. gile jeles tengOk mak aku masak..just campak-campak.. da siappp ..:D . Aku tatau la sape yang dengki ngan mak aku kann... hampir 3 tahun mak aku tanggung sakit. Sakit yang tader ubat, sakit yang dOkter klinik @ hOspital tatau nak cakap ape. Badan seram sejuk, kaki lemah, sOre tade, pening kepala 24 jam. uhuk! daripada berisi badan mak aku, penah sampai nampak kuwus kering .. sedey dOl...... dah la we Ols adek badek still skOla.. nak tumpu pada pelajaran pun..hurmm..

Penah 1 pagi, kitOrang da nak start berniaga gerai. jual nasi lemak. [ aku dan azmee, adik ke-2 aku skOla petang ] , aku dan emy la yang jaga gerai tu..ingt lagi, kat tepi simpang.. kalO mak aku letak 50 bungkus, abes, letak 100 bungkus pun abes.. ayah surO up lagi, letak 150 bungkus, ...sO..pagi tu, kitOrang semngat la.. bangun kOl 4 pagi, tOlOng mak bungkus nasi lemak, ayah tOlong senduk nasi , aku letak timun dan ikan bilis + kacang, emy letak telOr mate , mak letak sambal dan bungkus.. cam line - up kilang kang?.. heeeeee... semangat la taw, sebab ayah bagi upah RM5 sehari.. ^_*

Bukak² bekas nasi lemak yang mak tanak pagi tu.. nasi tu mentah. Mentah 1 hal.. dan ianya berulat! ....uhuk!! Tapi.. yang nampak ulat dalam nasi tu aku, emy dan ayah.. Mak kata nasi tu Ok. hurmmm.. bergadO-gadO mak ngan ayah.. Ayah kata tak yah niaga hari ni, mak nak jugak! ..

* pOint 1 ::--- > Orang yang buat mak tu, nak kitOrang jual nasi lemak mentah dan berulat. sebab mak tak nampak pun apa yang jadi kat nasi yang dia masak! ...

* pOint 2 ::---> Orang tu nak mak dan abah gadO jek selalu .. senang citer, mak jadi baran.
penah, aku ngan emy kena baling ngan penutup periuk. Sebab cakap ngan mak kuih 'pau bege' mak tak masak dalam.. sambal pun masin dan berulat. huuuu.. masih terasa sakit dahi aku kena baling ngan penutup piuk! ........

KISAH BENAR 2
Kudrat Ibuku luar biase!

Masa ni, mak sakit da masOk tahun ke-2. Badan mak da kuwus kering. *siyes! ... nak buat apapun tak larat, da tak berniaga, mak asek marah² je.. sume benda kitOrang adek-badek buat sendiri.. huuuu..sedey =( .. mak nak bangOn pun tak larat..
One-day, abah keje... aku ngan emy da siap-siap nak g skOla.. pastu dengar mak jerit dari dapO.. uiks.. aku ngan emy berlari kedapO tengOk mak.. mak terbaring - pengsan.... pastu, aku ngan emy angkat mak bawa masOk ke bilik.. lap² muke mak sume.. mak sedar.. Ok ---- > Keadaan Normal.. aku ngan emy, dOk kat buai ---------> depan uma sambil tunggu van skOla pick-up. Pastuuuuuuuu .......... Tetiberrrrr
-
-
-
-
mak lari keluar uma, capai beskal aku .. dan naik beskal aku......u ols, tayar beskal aku da la kurang angin....kau orang tau..dari mana ke mana mak aku kayuh beskal? ...... dari uma kitOrang kat kajang, Taman Sri MelOr ke Bandar Baru Bangi seksyen 2 .. ke umah paklOng aku.... huuuuuuuuuu ........... tak sempat aku ngan emy nak kejar mak..... laju cam lipas kudung.. nasib baik makkk pakai baju sume........... hrm...

KitOrang x sekOla, cari public phOne nak kOl abah.... cakap abah mak da lari bawa beskal.. abah da buntu.....mana nak cari mak. Tetibe paklOng kol.. katanya mak ada kat uma die.. da pengsan. alahai makkkkk... kecut perOt kitOrang.. sebab kitOrang tahu keadaan mak camne. Nauzubillah...

* pOint ::------> dari mana datang KUDRAT luar biase tu?
* pOint ::------> nape mak pegi uma paklOng?
* pOint :: -----> ada sesuatu yang memanggil mak ke-situ.. [kata mk la ]

Ekceli, banyak lagi aku nak citer.. dlm tempOh 3 tahun tu, macam-macam yang kuarga aku lalui. sumenyer yang pahittttttttt ...... duit da la tader.. bawa berubat merata seluruh M'sia.. dengan kena tipuuu lagi....

DUGAAN BERUBAT

duit da la tader.. bawa berubat merata seluruh M'sia.. dengan kena tipuuu lagi.... uhuk!!
antara cara-cara pengubatan yang pelikkk!

----> dekat Melaka --- >> disuRo bawa pulut kuning + ayam gOlek + $500
----> dekat Melaka --->> mandi bawah jambatan + kambeng+ minum darah kambeng + $800
----> dekat Kedah --->> mandi air laut 3 kali .. + pulut + ayam + $ 400

da berapa tue? ..........kOs nak keSANA lagi.huuuuuuuuuuu.... + penat!

Akhirnya, yang lekat.. perubatan Darusyifa.. dan dengan sOrang kawan abah (ust) ..

Itulahhhhhhh sket sebanyak kisah 'MAK'. sayang mak.
*** seram bulu rOma bila imbas balik.. nape ekh?.huuu...

::------> kenapa nak gunakan benda-benda camnii tOK balas dendam? tOk memiliki kasih sayang? tOk dapatkan jawatan, tOk menjatuhkan Orang .. tOk ape lagi?

::------->> ramai juge dikalangan kawan aku yang terkena sihir dan buatan Orang ni.. jiwa tak tenang, pemarah, kurang nafsu .hais... dekatkan diri dengan ALLAH. Insya'Allah.

1 comments:

Write comments
Sheila Arshad
AUTHOR
December 16, 2010 at 2:01 PM delete

Pernah melalui nya sis.....tapi bukan mak, bapa saya.......so faham ya amat situasi sis n family.....Ntah nye diorg..kalau dengki suka sgt buat cmtu...

Reply
avatar