NUFFNANG

FOLLOW ME

berSYUKUR

Monday, December 13, 2010 4 Comments A+ a-

MAKAN
berSYUKUR lah kita
sebab disini,
kita mudah mencari makan
nasib jiran -jiran kita di lain Negara sana??

AMAN
berSYUKUR lah kita
sebab disini,
kita hidup aman damai
nasib jiran - jiran kita di lain Negara sana??

MENGANDUNG
berSYUKUR lah kita
sebab kita,
diberi peluang untuk mengandung
walau terpaksa tunggu bertahun-tahun
atau
dapat merasa mengandung walaupun 7-10 wiks

MELAHIRKAN
berSYUKUR lah kita
sebab diberi peluang merasa kesakitan tika melahirkan
barulah kita berSYUKUR dengan lahirnya kita di dunia ini

SEMPURNA
berSYUKUR lah kita
jika kita mempunyai zuriat yang sempurna
walaupun lahir sekecil mana
dia sempurna.
Alhamdullillah ^_*

DUGAAN
berSYUKURlah kita
jika kita diberi halangan, rintangan atau dugaan
dan kerana itu,
kita tahu yang ALLAH sayangkan kita
DIA takkan menguji hambanya dengan dugaan yang tidak mampu ditanggung
oleh hambanya, - REDHA!

SYUKUR
aku, bersyukur sangat.
zuriat yang aku kandungkan
selama 9 bulan
lahir dengan sempurna
sihat tubuh badan
tugas aku dan en.suami pula untuk mencOrakkannya

KESEDIHAN YANG BOLEH DIKONGSI
Sedih! Sebak! Terharu! bila .......
-
-
-
-
-
-
BAYI 8 BULAN MENINGGAL DALAM KANDUNGAN

Membaca cerita kawan-kawan yang mengalami keguguran di awal kandungan. Bersyukurlah! sebab, ada insan lain yang lebih sedih berbanding kamoo.. janin kamoo baru berusia 7-8 minggu, kamoo belum merasa gerakannya, belum rasa tumbukannya, belum rasa sifatnya..... Tak dapat nak aku bayangkan, jika akooo sendiri mengalami kehilangan bayi dalam kandungan di usia kandungan nak masuk 8 bulan? ............ selama 8 bulan bersama-sama.. sakit pening, muntah loya, krem kaki, bengkak kaki, aduhai......

TAKZIAH buat baby arwah Siti Hajar, tempat kamoo di Syurga. Insya'Allah . Sedihla. Selanjutnya, jengOkla belog CINTA ITU MILIK KITA . Semua kisah benar disitu. Saya turut berkOngsi kesedihan, Kepada Hanim, kuatkan hati, tabahkan diri. Anak kamu menanti kamu di pintu SyUrga. Amin, Insya'Allah.

BABY YANG LAHIR KURANG BERAT DARI 2KG

Jangan tak percaya, ada bayi yang lahir sebesar botol mineral. Ada yang lahir kecil, ada yang lahir tidak sempurna, sebab tu kita kena berSYUKUR dengan apa yang kita ada. Bayiku lahir seberat 2.2 kg pun, naik pekak telingan ni nak dengar ' keciknye,keciknyer... haih.. macam manalahhh ibu-ibu yang lahirkan anak kurang berat dari 2 kg?......... hurm.. apapun, aku tetap berSYUKUR .........

4 comments

Write comments
December 13, 2010 at 2:06 PM delete

bersyukur aku tetap manusai walaupun bernama kodok hijau hahaha

Reply
avatar
Elin
AUTHOR
December 13, 2010 at 2:22 PM delete

sedihnyer klu dgr citer pasai bb2 ni..

SYUKUR dengan apa yg ada.

Reply
avatar
December 13, 2010 at 10:55 PM delete

kodok : lama ilang kodok? =p

Elin : Alhamdullilah kan.. bersyukur saje :)

Reply
avatar
December 13, 2010 at 10:55 PM delete

kodok : lama ilang kodok? =p

Elin : Alhamdullilah kan.. bersyukur saje :)

Reply
avatar