FOLLOW ME

November 6, 2010

KES : Kecuaian sendiri ... no X-Cuse !

Ok.. ni kisah benar yang terjadi hari ini, 6 Nov 2010. Sekitar jam 1 tengahari tadi...
Ada sowang student gunakan servis 'bilik perbincangan'

Bilik itu berkunci. So, haruslah daftar sume...Ok ('',)

Dat student datang ke kaunter, muka nak nangeh da... cakap..
-
-
-
-
-
-

'
Student : ' kak, bilik Al-Farabi ada kunci extra x? '

Kami : ' tader dik... kunci salu ref officer yang pegang '

Student : ' ala...... barang saya sume ada kat dalam tu kak... senin nak antar tesis, klu tak, x
grad la saye...'

Kami : ' lor......akak nakk wat camner? Camner bilik tu bleh terkunci? haih.. muskil toi lew..'
[ aku...?? da nak marah... sebab asik gunakan alasan, nak antar projek la, tesis la...]

Student : ' kak, boleh tak masuk bilik pegawai aik kunci?

Kami : ' huiiiiii, mana boleh dik oi... PnC tue..... bilik pegawai sume berkunci dik oi'

Student : ' la. camner ni?... sume benda penting saya dalam bilik tu... enpon, kunci moto, lappy,
projek tesis saya, sume dalam tu kak'

Kami : [kalolah kami ni mulut jahat.. nak jeeee cakap ] * ada aku kisah?...asal kau lalai sangat
dik oi........ adoi laaaaa...

Student :' tolongla kak..... kalo saya tak hantar by monday morning..matila saya x grad..
[yela... bebalik, alasan tu]

** TINDAKAN KAMI

>> sebagai orang yang bertanggungjawab bertugas di kaunter hari ini, kami try a juga kol officer2 yang sepatutnya......kan ke susah?.....aku rasa memang perlu laaaa adanya ref officer setiap masa library dibuka........in case jadi pape atau jadi camni kan senang..... tader la teraba2 nak kol sape..... da macam minta sedekah pun iyer... Operator plak x kje sabtu... katakan pre-paid kami abes tadi? soooo?? agak2???........ nak kol pakai henfon spe eh? <<

Now da 2.52 pm... kol 3 library ni tutup... si Lili ngah settlekan masalah tu.. aku? tak larat la aku nak kehulu- kehilir ... better dok jek kat konter ni.......hurmmm

Moralnya : TOLONGLAH JANGAN CUAI...............

0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design