FOLLOW ME

September 8, 2010

BerKungfu di Dapo Esok!

Tahun ini, adalah tahun pertama akan 'bermalam raya' di rumahku syorgaku.. ('',)
Kerana apa? Kerana... sepatutnya dis year adolah turn rumah ibu mertuaku di Kajang.
Oleh kerana rumah ibu mertuaku itu suda punuh, oleh sebab adik ipar aku jua baru bersalin. So.. haruslah ibu mertuaku yang menjaganya.
Al maklumlah.. duduk Apartment. Ruang tok 'selesa' tu agak tiada. Dengan keadaan aii yang patblas kali ke tandas ni, En.suami mengambil keputusan supaya kami 'bermalam raye' dirumah sendiri
*Betapa eksaitednyer ai bila dikhabarkan biter ni, bukan sebab tak bermalam dirumah mertua, tapi sebab nak hias umah sendiri, nak masak² sendiri, dan lepak dengan en. suami dan anak sendiri.. WehOooo
ini yang ai plan nak masak.
Ekceli ai bukan seorang yang terer gile masak like my mom
jeles tol ai nengok mak ai masak
apa yang ade kat dapo dia campak² je
then kedebushhhh.. jadi dah makanan.. sedap lak tuh :)
ai plan nak masak Rendang Ayam... kita try versi Nogori Sembilan
biar berasap telinga :P hua hua hua



kemudian, kuah lodeh @ lontong
haha.. eleh......kuah ni kacang jek! ai tere masak lemak nie.. :P
futung² tempe, kobis, lobak, tauhu , then + soon dan pucuk.. taraaa siap!

dan kuah kacang version ai sendiri.. tengokla nanti ape jadi.. tak sabo pun yer nak memulakan aktiviti merempit di dapo sok petang...
ai harap sume berjalan lancar...
so. menu di pagi raye :
Rendang Ayam + Kuah Lodeh + Sambal Kacang + Sambal Tumis Ikan Bilis + Serunding....
atoiiiiiiiiii, lapo sude..... :P

1 comments:

Mayiskandar said...

sedapnyer sume knnn tuh...sgt terliur...

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design