FOLLOW ME

May 26, 2010

Seminggu tak hapdate ♥

Kenapa eks?..
kemalasan?
keboringan?
ke ke ke ke ???

Hmm, aku rungkaikan satu persatu nanti...

Ni nak citer tentang last week..... yang demam..
sepanjang minggu lepas, 17-23 Mei 2010 aku diserang DEMAM. Demam yang kejap ada, jap ilang.. aku yang tuan punya badan ni pun muskiL. nak gerak kemana pun susah.. dah le bawa baby.. ngan kerenah ibu mengandung.. ngan demam, aku rasa ibu ngandung faham la kot situasi aku, tapi klu nak buat² tak faham pun aku faham... siapalah aku yang korang nak faham kan?.. Aku bukan sesiapa pun... azura jek, insan biasa, tader ape² kelebihan, aku hanya ada senyuman...

Audit ISO
nak buat camner? bukan diminta² kita sakit demam masa tuh, mungkin, setakat cakap demam, sape² pun boleh.. hakikatnya.. yang nak menipu, silakan, aku tidak. aku memang tak sihat, tak boleh nak bangun, kepala berat lagik, uweek sane, uweeek sini, berulang alik g klinik ... Unit aku kena 2 NCR minor. takpelah, aku akan cuba perbaiki, tak guna nak salahkan mana² pihak, apetah lagi nak salahkan orang yang tiada masa tu. Terimas la kat yang membantu cari bahan. Tapi heran.. After sume settle, kenapa ??......... takpelah. abaikan ek ajulaa, mbe they all have their own reason why.. just be ur self.. bak kata En.Suami, pegi keje, balik keje, lapar? kol En.Suami, takpun, tunggu je Ain, Emma or Sis Fia kol ajak lepak... tu jek la... :) Okey Encik Suami, I folow arahan u kay dear...

23 Mei = Event Trio Jemputan.
Syukur Alhamdullillah, sume selesai dengan baik, sume berjalan seperti yang dirancangkan.. Aku menjalankan tanggungjawab selesaikan event dalam keadaan aku demam.. Keje aku......dok kaunter pendaftaran, tanda itu, tanda ini, kira duit.. isi form bla bla... orang tanya aku jawab.. dah macam kaunter pertanyaan la plak.. tapi aku enjoy.. sebab jumpa macam² orang.. best betuL.. Walaupun kepala ku sakit........aku tahankan.. nasib baik before event aku telan ubat tahan sakit. Sakit ape ntah aku ni, aku pun tak tahu.......

25 Mei = Ambil darah.......
Ayooooo, takutnya tengok darah. Banyak plak tuh, doc ambil.. huhu, maklumlah, aku dah 6 hari demam, so, doc nak check samada aku kena denggi ke hape..... Alhamdullillah, petang 25 Mei tu juga dapat results.... takder denggi, cuma darahku ada jangkitan kuman.. kena abeskan makan Antibiotik...... Ok Doc...

26 Mei = keje masih demam lepak ngan sis Fia n Emma ♥
Semalam aku Mc, pagi datang keje, tapi sangat² tak larat...... apetah lagi dok lam ekon.. ya Rabbi..... tapi sedey kan.. tader sape yang tanya kesihatan aku.. huhu.. takpelah, terlupa kot. Kita fikir positif jek la ajulaa ek, tak guna nak sedey² bagai.. orang tak sudi, watpe nak minta². Kalau betul ikhlas, sendiri akan tanya.. even secara personal. Itu jek la.
Lunchtime lepak ngan Emma n Sis Fia kat Kopitiam Giant.. lepak², gosip².. hehem, citer pasal kenangan kat Sarawak, citer pasal kat ganu.. sports , bla bla.. hehe.. thanks kak Fia.. banje zura n emma makan.. :) nanti nex time we ouls banje akak lak ek .. heheh..

Bila dah tiada baru nak hargai = Entahlah.. hatiku kecik la ni.... bila aku ada, macam² aku kena, dah rasa macam². Mungkin tunggu aku masuk wad, mati ker dulu....baru nak rasa.. takpelah, kawan tak penting, yang penting bagi aku sahabat. Bukan derang bagi aku gaji, bukan derang tentukan aku ke syurga, bukan derang tentukan jalan idup aku.. Aku adalah aku...



* Akak, Emma, rindu la nak lepak ngan kowang.......... :)
Hope frenship never ends.. ☻

2 comments:

Mayiskandar said...

Ayat cam putus harapan je...sabar la ek...setiap yg pahit akan manis akhirnye...

♥ azura wif lurvee ♥♥ said...

huhu, memang pun kak Mai.. tapi life tader istilah putus asa.. cuma heran, bila berlaku sesuatu, semua yang tak terlibat pun turut nak menarik muka, takpe, tader effect kat saya. Must be strong..... :)

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design