FOLLOW ME

May 1, 2010

P E P A T A H * M E L A Y U

Sure uols selalu dengar peribahasa ni.
"Sayang anak tangan²kan, sayang isteri tinggal²kan"
ke pepatah ni dah jadi terbalik? zaman ini? Dalam masyarakat hari ini?
macam ni?
"
"
"
"
"
"

"Sayang anak dan isteri tangan²kan"

Haha, sila fikir-fikirkan okkk... zaman skang tader peribahasa sayang isteri tinggal²kan..
Isteri di zaman ini plak sanggup tingggal kan suami yang baik untuk kejar lelaki yang belum tentu baik buatnya. Tak percaya? bukak suratkhabar. KONFEM ada berita isteri ditangkap khalwat dengan lelaki lain la , bla bla... hmm, nak salahkan si isteri pun tak boleh.

Kena tengok balik la, buat timbang tara. Mana yang lebih, , mana terkurang . Terkurang kasih sayang ker ape ker. kena ejas balik la bagi balance.

Si suami plak, jangan la anggap diri awak tu raja segala di rumah. Bantu² la apa yang patut. Jangan jadikan atau anggap isteri ouls tu cam hamba kat umah. Kan sama² cari rezeki........

****KESIMPULANNYA****

Berkahwin bukan untuk seks semata². Tolak ansur, pikul tanggungjawab bersama². Susah senang sama² dan saling melengkapi... EGO? Pembunuh dalam rumahtangga...

0 comments:

 

. Template by Ipietoon Cute Blog Design